۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۲۶۴۵۳۰

تلاش دانمارک برای توسعه صادرات حلال به کشورهای اسلامی

خبرگزاری رسا ـ کشور دانمارک به منظور توسعه صادرات گوشت حلال، در تلاش برای بررسی استانداردهای حلال کشورهای مختلف به منظور افزایش صادرات به این کشورها است.
حلال

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای غذا و کشاورزی دانمارک با برگزاری سمیناری از فعالان صنعت تولید گوشت این کشور دعوت کرده تا با افزایش ارتباطات و بررسی شرایط، صادرات حلال را افزایش دهد.

 

استیگ مانچ لارسن، مشاور ارشد شورای غذا و کشاورزی دانمارک می‌گوید: در برخی کشورها یک تغییر موضع به سمت قوانین حلال دقیق‌تر وجود دارد.

 

 

وی افزود: مالزی کشوری است که سختگیرانه‌ترین قوانین را دارد، همچنین کشورهای اندونزی، عربستان، سنگاپور و کشورهای آفریقایی هم قوانین سختی دارند.

 

 

لارسن گفت: سمینار دو روزه صنعت گوشت حلال که ذبح، تولید و صادرات را شامل می‌شود، به بررسی خواهد گذاشت.

 

 

شورای غذا و کشاورزی دانمارک بنا دارد تا یک استاندارد مشترک که استانداردهای همه کشورهای هدف را در بر بگیرد، ایجاد کند و صادرات محصولات گوشتی دانمارک را افزایش دهد.

 

 

این شورا همچنین می‌خواهد که یک شبکه ارتباطی بزرگ میان شرکت‌های دانمارکی فعال در عرصه تولید و صادرات گوشت حلال ایجاد کند.

 

 

در این راستا، این سمینار سوم و چهارم خرداد در کپنهاگ برگزار خواهد شد تا دستیابی به یک استاندارد مشترک تسریع شود.

 

 

در این سمینار استانداردهای حلال کشورهای مختلف بررسی و یک نظام جامع قابل قبول برای همه کشورهای اسلامی هدف تنظیم خواهد شد.

 

 

در ماه فوریه 2014، دن یورگنسن، وزیر غذا و کشاورزی دانمارک با اعلام اینکه ذبح حلال در این کشور ممنوع خواهد بود، مناقشاتی را ایجاد کرد.

 

 

پس از مواجهه با تحریم به خاطر منع ذبح حلال، دانمارک تلاش می‌کند تا نظر مسلمانان جهان را جلب کند و نشان دهد که ذبح اسلامی همچنان در این کشور قانونی است.

 

 

دانمارک محل زندگی اقلیت 200 هزار نفری مسلمانان است که سه درصد جمعیت 5.6 میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند./982/د102/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات