۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۲۶۴۵۵۷

تشریح برنامه‌های بزرگداشت امام راحل سپاه سیدالشهدا استان تهران

خبرگزاری رسا ـ برنامه‌های مراسم بزرگداشت امام راحل از سوی معاون هماهنگ‌کننده سپاه سید الشهدا استان تهران تشریح شد.
زنگنه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرهنگ عبدالرضا زنگنه معاون هماهنگ کننده سپاه سیدالشهدا استان تهران، امروز در نشست خبری ارتحال امام راحل که در سپاه سیدالشهدا استان تهران برگزار شد، ضمن تسلیت ارتحال ملکوتی امام راحل و تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: با فرا رسیدن بیست و ششمین مراسم سالگرد بزرگداشت امام راحل، از تاریخ 22 فروردین جلسات متعددی را برای برگزاری مراسم ارتحال امام (ره) ترتیب داده ایم.

 

وی افزود: 5 جلسه در ستاد سپاه الشهدا و 5 جلسه بعدی را هم در قرارگاه مرکزی شهید فهمیده تهران برگزار کردیم که آخرین جلسه ما امروز در مرقد امام برگزار ‌شد.

 

زنگنه با اشاره به تعداد زائرانی که سپاه سیدالشهدا مسؤولیت رسیدگی به آنها را دارد، ابراز داشت: سپاه سیدالشهدا مسؤولیت رسیدگی به 90 هزار زائر از استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، هرمزگان، مازندران، سمنان، ایلام، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی و فارس دارد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه سیدالشهدا، در ادامه گفت: 120 محل از 11 شهرستان استان‌ تهران برای خدمات رسانی به زوار قرار داده شده و برای زواری که روز 13 خرداد در تهران حضور دارند مکان‌هایی را برای استراحت همراه با غذا در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

 

وی افزود: تعداد زائران شهرستان‌های استان تهران حدود 50 تا 70 هزار نفر هستند که در حرم امام راحل حضور بهم می‌رسانند که جمعا زائران تهرانی به 160 هزار نفر می‌رسد که به طور میانگین 3250 اتوبوس این زائران را جابجا خواهد کرد و کل مسافران حدود 250 میلیون تخمین زده شده است.

 

زنگنه با اشاره به رفاه زائران اظهار داشت: برای رفاه زائران هماهنگی‌هایی صورت گرفته و فرمانداری‌ها نیز برای رفاه زائران جلساتی را برگزار کردند و با آمادگی کامل در این مورد مشکلی وجود ندارد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه سیدالشهدا، در ادامه گفت: در روز 13خرداد 1000 پیش‌قراول در استان قرار می‌گیرند که برای آنها نیز مکان‌هایی در نظر گرفته شده تا در زمینه اجرایی مشکلی نداشته باشیم.

 

وی با اشاره به اعزام زائران تهران و شهرستان‌های آن افزود: برای اعزام زائران ساکن تهران و شهرستان‌های اطراف آن در حوزه‌های بسیج ثبت‌نام به عمل آمده که کل این جمعیت حدود 170 هزار نفر می‌رسد، سپاه سیدالشهدا با همکاری فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، امامان جمعه و سامانه اتوبوسرانی‌ برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم تلاش خواهد کرد.

 

زنگنه در ادامه افزود: هدف ما این است که مراسم بزرگداشت امام راحل را به بهترین شکل برگزار کنیم امام راحل برای کشور ایران بسیار زحمت کشیدند ما قدرت امروز کشور در منطقه را مدیون ایشان هستیم.

 

وی با اشاره به جایگاه امام راحل گفت: بعد از پیروزی انقلاب کارتر گفت من 3 بار برای آمریکا گریه کرده‌ام یکی زمانی که لانه جاسوسی در ایران تسخیر شد دوم با شکست هواپیماهای آمریکایی در طبس و سوم زمانی بود که امام گفتند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، امام راحل زمانی این را گفت که تا آن زمان کسی جرات گفتن این حرف به آمریکا را نداشت و امروز رهبر معظم انقلاب جانشین امام راحل نیز همین حرف را می‌گوید.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه سیدالشهدا، گفت: 2 هزار نفر به زائران کمک‌رسانی و خدمات لازم را خواهند داد همچنین برای ورود زائران ایستگاه‌های صلواتی ترتیب داده‌ایم تا در مسیر حرم پذیزایی شوند.

 

زنگنه در ادامه افزود: در شب زائرانی که در مسیر حرم بیتوته می‌کنند از سوی راهبران سپاه سیدالشهدا تا حرم امام راحل همراهی می‌شوند و چادرهایی را هم به عنوان راهنمای زائر برپا کرده‌ایم تا مردم در موقع لزوم به آن‍ها مراجعه کنند.

 

وی در ادامه بیان داشت: سپاه سید الشهدا بسته‌های فرهنگی برای زائران تهیه کرده که شامل زندگی‌نامه، مبارزات و اثرگذاری امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی است همچنین شامل مطالبی در خصوص 15خرداد که نحستین جرقه انقلاب اسلامی خورد که اوج قدرت ایران در سال57 بود./807/پ202/ب4

ارسال نظرات