۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۴۵۶۱
شیخ نعیم قاسم:

مقاومت به همپیمانی با ایران به جای آمریکا افتخار می‌‎کند/ المستقبل موضع خود را نسبت به تکفیری‌ها مشخص کند

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان خواستار مشخص شدن موضع جریان المستقبل نسبت به گروه های تکفیری شد و گفت: مقاومت به همپیمانی خود با ایران به جای آمریکا افتخار می‌کند.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان



به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که امروز از سوی این حزب برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی خروج رژیم صهیونیستی از سرزمین های لبنان را موقت میدانند، گفت: این تصور که رژیم صهیونیستی طی یک توافق از لبنان خارج شد، تصوری احمقانه است.

 

وی با تأکید براینکه پا گرفتن دولت لبنان ناشی از تلاش های حزب الله بوده است، خاطرنشان کرد: همگان به این قضیه اذعان دارند که اقدامات حزب الله در راستای آرامش فضای سیاسی لبنان بوده است. این حزب هیچ طمعی به حکومت نداشته و مشارکت آن در حکومت برای هموار کردن مسیر بوده است.

 

 

این عضو ارشد حزب الله عدم دخالت گزینه های نظامی در فضای سیاسی را از دیگر فاکتورهای حزب الله معرفی و تصریح کرد: گزینه مقاومت همیشه راهکاری برای آزادسازی سرزمین های اشغال شده است و هیچ گاه خرج مسائل سیاسی و موضع حکومت نشده است.

 

 

لزوم انتخاب قوی ترین شخصیت مسیحی به عنوان رییس جمهور لبنان

 

 

وی با انتقاد از ارتباط دادن مسأله انتخاب رییس جمهور لبنان به تحولات خارجی، گفت: چرا برخی جلوی انتخاب قوی ترین شخصیت مسیحی به عنوان رییس جمهور لبنان را می‌گیرند؟ ربط دادن مسائل داخلی به تحولات منطقه موجب ایجاد خلاء در روند سیاسی لبنان شده است.

 


شیخ نعیم قاسم هدف حزب الله لبنان از گفت‌وگو با جریان المستقبل را تخفیف تنش فی‌مابین برشمرد و خاطرنشان کرد: ما همچنان به  این گزینه برای هموار کردن مسیر ادامه می‌دهیم اما متأسفانه اظهارات برخی مسؤولان جریان المستقبل بسیار تنش زا و مشکل ساز است.

 


وی افزود: همه اقدامات حزب الله برای حمایت از مردم و حاکمیت لبنان بوده است، عملیات قلمون نیز در همین راستا و برای نجات دادن کشور از تهدید تکفیری است. همانگونه که سید حسن نصرالله تأکید داشت آزادسازی جرود عرسال به عهده دولت است و این دولت است که باید کیفیت آزادسازی را مشخص کند. ما چیزی را بر دولت تحمیل نمی‌کنیم اما دولت نیز باید به وظایف خود در قبال آزادسازی سرزمین های اشغال  شده اقدام بورزد.

 

 

مقاومت هرجا که وظیفه ایجاب کند به میدان نبرد می‌رود

 


معاون سیدحسن نصرالله، فشارها و هجمه ها علیه حزب اللله لبنان را بی نتیجه خواند و گفت: مقاومت اسلامی هرجا که وظیفه ایجاب کند در میدان نبرد خواهد بود و از مسؤولیت خود شانه خالی نخواهد کرد. جریان المستقبل باید موضع خود را در قبال اشغالگران تکفیری در لبنان مشخص کند. باید به جای وقت تلف کردن هرچه سریع تر نسبت به آزادسازی این سرزمین ها اقدام ورزید.

 


شیخ نعیم قاسم گفت: مقاومت اسلامی در برابر محوری خطرناک به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کند. این روزها نیز شاهد جنایتگری این محور در یمن هستیم. جنایت های این محور در یمن هیچ تفاوتی با کشتار مردم بی‌گناه در نوار غزه ندارد.

 

 

وی با انتقاد از هماهنگی مواضع برخی در جهان عرب با رژیم صهیونیستی، گفت: برخی مانند رژیم صهیونیستی مدعی هستند که داعش تهدیدی را برای کشور به وجود نمی‌آورد.

 

 

این عالم لبنانی گفت: سال هاست مقاومت را به همکاری با جمهوری اسلامی ایران متهم می‌کنند در حالی که مقاومت به همپیمانی با ایران به جای آمریکا و رژیم صهیونیستی افتخار می‌کنیم. ایران علاوه براینکه موجبات آزاسازی سرزمین‌های اشغالی را برای مقاومت فراهم آورد، همواره به حزب الله کمک کرده و در مقابل چیزی دریافت نکرده است./983/ب901/ک

 

ارسال نظرات