۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۲۶۴۶۱۷
حجت‌الاسلام فرخ فال خبر داد؛

فعالیت 11 کمیته تخصصی در مجمع عمومی جامعه مدرسین

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین از فعالیت 11 کمیته تخصصی اخلاق و تهذیب، آموزش، کلام و رصد و پاسخگویی به شبهات، مطالبات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، جذب اساتید، تبلیغ، تکریم اساتید و نخبگان حوزه، گسترش فرهنگ معارف قرآن و عترت، ارتباطات و پژوهش و بررسی بحران‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در این مجمع خبر داد.
حجت الاسلام احمد فرخ فال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد فرخ فال رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه در چهارمین اجلاسیه این مجمع که در سالن اجتماعات دارالشفا برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: حضرت فرمودند کسی که علم بیاموزد و به آن عمل کند و برای رضایت خداوند به دیگران آموزش دهد، دارای مقام والایی است.


وی افزود: با همراهی شورای عالی جامعه مدرسین، مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر گسترش جامعه مدرسین محقق شد و مجمع عمومی شکل گرفت؛ امروزه شاهد برکات عظیم حرکت انقلابی و اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در سراسر جهان هستیم.


مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان این که در سومین اجلاس مجمع عمومی گزارشی مبنی بر دیدار با مراجع تقلید و استفاده از نظرات آنان ارائه شد، اظهار داشت: برای یک آغاز موفق و یک حرکت صحیح با حضور در نزد مراجع از ایشان استمداد کردیم.


وی ادامه داد: خوشبختانه با الهام گرفتن از رهنمودهای مراجع بزرگوار تقلید، پس از اجلاسیه سوم 11 کمیته تخصصی کار خود را آغاز کرد، این یازده کمیته عبارت از اخلاق و تهذیب، آموزش، کلام و رصد و پاسخگویی به شبهات، مطالبات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، جذب اساتید، تبلیغ، تکریم اساتید و نخبگان حوزه، گسترش فرهنگ معارف قرآن و عترت، ارتباطات و پژوهش و بررسی بحران های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هستند.


حجت الاسلام فرخ فال با بیان این که کمیته های یازده گانه متشکل از اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است، ابراز داشت: هیچکدام از این کمیته ها مسؤولیت کار اجرایی نداشته و نخواهند داشت، تمام کار این کمیته ها جمع بندی و استمداد از نظرات اساتید است.


وی عنوان کرد: در طول 5 ماه گذشته برکاتی را با توجه به نظرات اساتید در کمیته ها شاهد بودیم، سعی بر این بوده که کمیته های 11 گانه از اعضای شورای عالی جامعه مدرسین که اعضای سابق جامعه مدرسین هستند برای استفاده از تجارت و نکات ارزشمند آنان استفاده شود.


رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هر کمیته 7 جلسه داشته است، امیدواریم که به لطف خداوند مسؤولیت مهم خود در برابر مطالبات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید را به خوبی انجام دهیم.


وی اضافه کرد: سه طرح تهذیب، احیای علم کلام و مدارک و مدارج علمی و عناوین روحانیت پس از بررسی به شورای عالی حوزه های علمیه ارسال می شود، در روزهای آتی این سه طرح به صورت مکتوب به آیت الله یزدی به عنوان رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ارائه خواهد شد./1323/پ202/ی

ارسال نظرات