۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۶۴۶۹۷

همایش بین‌المللی «امام خمینی» در نجف برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بین‌المللی «امام خمینی؛ راه امت و عظمت تاریخ» با حضور اساتید حوزه، علما و اندیشمندان شیعه و سنی از کشورهای مختلف امروز، ۱۱ خرداد در نجف اشرف برگزار می‌شود.
ارتحال امام راحل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بیش از 2 هزار تن از اساتید حوزه، علما و اندیشمندان شیعه و سنی و دانشگاهیان از عراق و کشورهای مختلف اسلامی، در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، امروز دوشنبه در نجف گردهم می‌آیند تا یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را گرامی بدارند.

 

این اجلاس همه ساله با هدف گرامیداشت یاد و خاطره امام و بررسی ابعاد مختلف اندیشه‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی ایشان برگزار می‌شود و امسال هشتمین سال متوالی است که این همایش با شعار «امام خمینی؛ راه امت و عظمت تاریخ» برگزار می‌شود.

 

این اجلاس با حضور گسترده اساتید حوزه، دانشگاه، علما، ائمه جمعه و جماعت، رؤسای مؤسسات فرهنگی و نمایندگانی از پارلمان عراق برگزار خواهد شد.

 

در این همایش، شخصیت‌هایی مانند خالد الملا، رییس مجمع علمای اهل تسنن، نماینده آیت‌الله بشیر نجفی و نیز صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف و همچنین سفیر ایران در عراق، سخنرانی خواهند کرد.

 

محورهای این همایش، عمدتا حول شرایط و موقعیت تاریخی‌ است که امام خمینی(ره) توانست برای اتحاد در صفوف مسلمانان ایجاد کند.

 

بر اساس این گزارش، امسال از کشورهای مختلف جهان از جمله ایران، لبنان، یمن، عربستان، بحرین و نیز سوریه، اندیشمندانی در این همایش حضور دارند که هرسال بر تعداد این کشورها افزوده می‌شود.

 

همایش گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) در آستانه سالگرد ارتحالش، برنامه‌های جنبی دیگری هم دارد که از جمله نمایشگاه آثار مکتوب امام خمینی و مقام معظم رهبری است.

 

همچنین نمایشگاه عکس امام نیز در حاشیه این همایش برپا می‌شود که عمدتا مربوط به مراسم تشییع تاریخی پیکر مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است./980/ب102/د

ارسال نظرات