۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۲۶۴۷۸۸
عضو ارشد جنبش امل:

امام موسی صدر دوست و دشمن را برای همگان مشخص کرد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اجرایی جنبش امل بیان داشت که امام موسی صدر با مواضع خود دوست و دشمن را برای همگان مشخص کرد.
حسن المصري، نايب رييس جنبش امل لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن المصری، نایب رییس شورای سیاسی جنبش امل لبنان در مراسمی که از سوی این جنبش در منطقه الزراریه برگزار شد، مرحله کنونی را خطرناک و بغرنج خواند و گفت: این مرحله حساس دایره وسیع تری از آگاهی و هوشیاری مردم را می‌طلبد.

 


وی افزود: باید با هر فتنه ای که وحدت لبنان را با خطر مواجه می‌کند، مقابله کرد و با انسانیت و حسی ملی با مسائل مختلف برخورد کرد.

 


وی گفتمان وحدت را لازمه امروز جهان اسلام برشمرد و گفت: در لبنان نیز همه مردم باید در حمایت از ارتش لبنان  به دور از گرایش های سیاسی به مقابله با تکفیری‌ها بپردازند.

 


این عالم لبنانی با تأکید بر اینکه جنبش امل همواره حامی وحدت اسلامی بوده است، گفت: جنگ امروز نبرد مذهبی نیست بلکه تلاشی برای ضربه به وحدت اسلامی، مسیحی در منطقه است و به همین دلیل همه باید در برابر جریان تکفیری صف بندی کنند.

 


حجت الاسلام المصری با بیان اینکه امام موسی صدر با مواضع خود دوست و دشمن را به همگان نشان داد، گفت: لبنان باید به الگوی منطقه در زندگی مسالمت آمیز بین طوایف و مذاهب مختلف تبدیل شود.

 


وی به تلاش های نبیه بری برای حل مشکلات لبنان از طریق گفت‌وگو اشاره و تصریح کرد: رییس پارلمان لبنان همه تلاش خود را برای به نتیجه رساندن گفت‌وگو بین حزب الله و جریان المستقبل به کار گرفته است./983/ب902/ک
 

ارسال نظرات