۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۶۴۹۸۴
کارشناس مسائل سیاسی قزاقستان:

ایران رهبر جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی قزاقستان تأکید کرد که ایران رهبر جهان اسلام است.
قزاقستان


به گزارش خبرنگار
خبرگزاری رسا، ساتپایف کارشناس مسائل سیاسی از کشور قزاقستان، پیش از ظهر امروز در نهمین همایش امام خمینی و سیاست خارجی، تحت عنوان «امام راحل و نفی خشونت و افراطی‌گری» که در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: با از بین رفتن شوروی نیاز به همکاری به کشوری چون ایران داریم و این برای ما در زمینه‌های مختلف اهمیت دارد.

 

وی با اشاره به این‌که امروزه می‌توانیم در صحنه بین‌الملل سازمان‌های جدید ایجاد کنیم، افزود: من از کشور قزاقستان هستم و شما می‌دانید که در کشور اوکراین برخی درگیری‌ها به وجود آمده است و به همین دلیل شاهد مهاجران غیرقانونی هستیم. وجود این مهاجران غیرقانونی در قزاقستان مانع نظام‌سازی درست در کشور می‌شوند.

 

ساتپایف، با اشاره به سیاست خارجه قزاقستان تصریح کرد: قزاقستان طی چند سال اخیر در سیاست خارجی خود 5 اصل تکامل و انقلاب، عدالت، اجتماع، شفافیت، اعتماد و کثرت‌گرایی را در نظر گرفته است.

 

این کارشناس کشور قزاقستان در خصوص استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای گفت: قزاقستان در مذاکرات ایران با کشورهای غربی تلاش دارد که میانجیگری کند بنابراین همکاری برای هر دو کشور منفعت دارد. ایران رهبر جهان اسلام است.

 

وی ادامه داد: قزاقستان حامی همکاری با ایران و حامی امنیت در جهان است. امیدواریم که در آینده رابطه تنگاتنگ و مفیدی بین دو کشور برقرار شود./807/ب202/د

ارسال نظرات