۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۶۴۹۹۰
استاد حوزه علمیه قم:

احیای نیمه شعبان سبب محشور شدن با انبیای الهی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که درک محضر انبیا با احیای نیمه شعبان ممکن می‌شود، گفت: امام حسین(ع) در رهنمودهای خود به شیعیان توصیه می‌کنند که اگر کسی می‌خواهد محضر انبیا را درک کرده و در روز قیامت با آن‌ها محشور باشد باید احیای نیمه شعبان را بپا دارد.
احيا در مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مستشاری، سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) با بیان این‌که درک محضر انبیا با احیای نیمه شعبان ممکن می‌شود، گفت: امام حسین(ع) در رهنمودهای خود به شیعیان توصیه می‌کنند که اگر کسی می‌خواهد محضر انبیا را درک کرده و در روز قیامت با آن‌ها محشور باشد باید احیای نیمه شعبان را بپا دارد.

 

 

وی افزود: شب نیمه شعبان دارای آداب خاصی است که از جمله این اعمال به ‌جای آوردن غسل و خواندن یک نماز چهار رکعتی است که نحوه خواندن آن منابع ما بیان ‌شده است.

 

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد: یکی دیگر از اعمال این شب بیان ذکر تسبیحات اربعه و هر ذکر صد مرتبه است که به‌ جای آوردن این عمل به همراه غسل موجب مغفرت انسان و بخشش گناهان او می‌شود.

 

 

حجت‌الاسلام مستشاری از مهم‌ترین آداب نیمه شعبان را زیارت امام حسین(ع) عنوان کرد و ادامه داد: هر کس بتواند در شب نیمه شعبان در حرم امام حسین(ع) حاضر شود مانند کسی که تازه متولد شده و اضافه بر این‌که با انبیا و نیکان محشور می‌شود خداوند تمامی گناهانش را می‌بخشد.

 

 

وی با اشاره به این‌که شب نیمه شعبان از لیالی قدر است، ادامه داد: در این شب انسان می‌تواند در کنار سایر اعمال نماز جعفر طیار را هم به ‌جای آورد و روایت ‌شده که علما در هر زمان که فرصت می‌کردند در شب نیمه شعبان این نماز را بر سر مزار امام حسین(ع) و حضرت علی(ع) به ‌جا آوردند و در این شب درهای رحمت الهی به روی بندگان باز است و این شب یکی از پر فضلت ترین شب‌های سال است.

 

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که شب‌زنده‌داری در این شب بسیار توصیه‌شده است، اظهار کرد: البته مجالس و محافلی که با عنوان احیای نیمه شعبان برگزار می‌شود باید برای رضایت امام زمان(عج) برگزار شود و اگر این مجالس موجب خشنودی امام زمان نشود حضور در این مجالس نه‌ تنها شایسته نیست بلکه زمینه دوری انسان و شکستن قلب مبارک امام زمان(عج) را فراهم می‌کند.

 

 

حجت‌الاسلام مستشاری ضمن تبریک نیمه شعبان به همه مسلمان از مردم خواست برای تعجیل در فرج قلب‌های خود را به امام زمان(عج) نزدیک کرده و جسم خود را در مسیر تحقق هدف‌های آن حضرت به‌ کارگیرند./837/پ202/ف

ارسال نظرات