۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۶۵۰۲۶
آیت الله حائری شیرازی:

هدف آمریکا انزوا و توقف کامل فعالیت هسته‌ای و علمی ایران است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان این‌که هدف آمریکا تعطیلی تمام فعالیت‌های هسته‌ای و علمی در ایران و منزوی کردن کشور در منطقه خاورمیانه و سطح جهان است، گفت: مردم و دولت هشیار باشند مذاکره بهانه است و آمریکا هرگز به ملت ایران اجازه نخواهد که به حقوق هسته‌ای خود در قالب توافق و مذاکره دست یابند.
 آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در دیدار با مردم بیرجند، بابیان این‌که هدف آمریکا تعطیلی تمام فعالیت‌های هسته‌ای و علمی در ایران و منزوی کردن کشور در منطقه خاورمیانه و سطح جهان است، گفت: مذاکره بهانه آمریکا است و او هرگز به ملت ایران اجازه نخواهد که به حقوق هسته‌ای خود در قالب توافق و مذاکره دست یابد؛ مردم و دولتمردان باید در این زمینه بصیر باشند.

 

وی افزود: در حال حاضر در شرایط خاصی قرار داریم و باید بصیر و زمان‌شناس باشیم زیرا کسی که به‌اندازه کافی بصیرت نداشته باشد در صحنه آرایی‌های دشمن مغلوب خواهد شد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از روزی که انسان پا در این زمین گذاشت میان عقل و جهل انسان نبرد بود؛ نخستین زورآزمایی دو نیروی عقل و جهل نبرد هابیل و قابیل بود که قربانی کردند و علامت قبول قربانی، آتش گرفتن بود.

 

آیت‌الله حائری شیرازی بابیان این‌که از زمان نبرد میان هابیل و قابیل تاکنون همیشه میان دو گروه پارسایان و ناپارسایان نبرد بوده است، گفت: در عصر ما می‌خواهد اتفاق مهمی بیفتد، عالم از دست ناپارسایان در دست پارسایان قرار گیرد و در زبور هم دراین‌باره چنین نوشته‌شده که زمین را در آخرالزمان بندگان صالح خدا حاکم خواهند شد.

 

وی تصریح کرد: رهبر بزرگوار انقلاب این تعبیر را به کار می‌برند که جهان بر سر یک پیچ تاریخی است و این پیچ دست‌به‌دست شدن عالم است.

 

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: امام راحل(ره) درباره این رویداد می‌فرمایند: «من با اطمینان می‌گویم اسلام سنگرهای کلیدی را یکی پس از دیگری تسخیر خواهد کرد و اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت می‌کشاند».

 

آیت‌الله حائری شیرازی ادامه داد: بعد از این‌که از واقعه عاشورا سالیانی گذشت در عصر امام سجاد(ع)، بعضی می‌گفتند امام سجاد(ع) هم مانند پدرشان امام حسین(ع) اقدام به قیام کند و امام سجاد(ع) می‌د‌انستند کار حسین بن علی (ع) یک کار فرهنگی بوده و باید روی این کار فرهنگی تبلیغ شود و مردم به‌وسیله نقل عاشورا ساخته و تربیت شوند.

 

وی افزود: عاشورا برای هزاران سال زمینه تربیتی فراهم کرده و باید با یاد آن مردم را تربیت کرد چراکه عاشورا به‌تنهایی می‌تواند نسل‌ها را عوض کند.

 

نماینده خبرگان رهبری گفت: مردم عصر امام سجاد(ع) نمی‌دانستند عاشورا چیست و امام سجاد(ع) برای این‌که به گفته‌های مردم را خاتمه دهند روزی از آتشی که در خانه آماده بود و جماعت حاضر بودند و این سؤال را پرسیدند که کدام‌یک از شما حاضرید یک پاره آتش را در دست نگه‌داری تا سرد شود و این خواسته را امام سجاد(ع) سه بار تکرار کردند اما به‌جز امام باقر(ع) کسی جواب نداد اما آنچه موجب تحول می‌شود جماعتی است که بتواند آتش در دست گیرد تا سرد شود.

 

آیت‌الله حائری شیرازی ادامه داد: ج می‌تواند تحول ایجاد کند که بتواند آتش را در دست خود نگه‌دارد تا سرد شود.

 

وی اظهار کرد: این‌همه نسل در این هزار و صدسال منتظر امام زمانشان بودند و تمام این نسل‌ها گذشت اما داوطلبی پیدا نشد تا امام راحل(ره) آمد و مردم را سنجید و امام خمینی(ره) که عالم به زمانش بود در مردم احساس وفاداری کرد و داوطلب شد تا آتش شاه و ساواک را در دست بگیرد تا سرد شود.

 

نماینده خبرگان رهبری گفت: سخنرانی امام خمینی(ره) در یازدهم محرم سال 42، آتش ساواک و شاه را به دست گرفتن بود و فردای روز سخنرانی امام، مردم قیام کردند و آتش را به دست گرفتند و چقدر انسان که در این راه شهید شدند.

 

آیت‌الله حائری شیرازی ادامه داد: هر کس آتش به دست بگیرد قسمتی از گوشت دستش را از بین می‌برد؛ شهدا قطعات گوشت ملت بودند که ریختند.

 

وی افزود: مردم بعد از نیمه خرداد از حرف خود برنگشتند و همان‌طور که آتش را گرفتند آن را نگه‌داشتند؛ شهدا قدرت حکومت را سرد کردند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در آن زمان، اعدام امام راحل(ره) به زندان تبدیل شد و پس از شش ماه آزاد شدند و پس از آزادی، روضه خرداد را خواندند و این هم به معنای گرفتن آتش بود و به خاطر شهادت و استقامت‌ مردم، دولت، دولتی که بتواند امام را اعدام کند، نبود.

 

آیت‌الله حائری شیرازی افزود: آمریکا به‌عنوان قهرمان مبارزه با تروریسم وارد افغانستان شد و نتیجه‌اش این شد که آمریکایی که به‌عنوان ابرقدرت مطرح بود زمین‌گیر شد، به‌طوری‌که بیرون آمدن از لجن‌زار افغانستان جز موضوعات کاندیدهای آمریکا شد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: آمریکایی‌ها وارد عراق شدند و با صدام مبارزه کرد اما کارشان به‌جایی رسید که برای بیرون آمدن از عراق به دنبال وسیله می‌گشتند.

 

آیت‌الله حائری شیرازی خاطرنشان کرد: امروز کار آمریکا به اینجا رسیده که برای تسکین افکار عمومی آمریکایی‌ها، اعلام مبارزه با داعش و ائتلاف مقابله با داعش را ایجاد می‌کند و این در حالی است که عراق ادعا می‌کند آمریکا در باطن به داعش کمک می‌کند.

 

وی افزود: رسوایی آمریکا در یمن جالب‌تر است؛ منصور هادی به داعش و القاعده متوسل شده و آمریکا و اسرائیل به القاعده در مقابل انصار الله کمک می‌کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز مقاومت در یمن، لبنان، عراق و سوریه به‌عنوان یک جریان ناب از یک‌طرف و تکفیری‌ها، عربستان، آمریکا و اسرائیل از طرف دیگر مطرح است.

 

 آیت‌الله حائری شیرازی بابیان این‌که گاهی سلاح دشمن به‌صورت نظامی است و گاهی هم تهمت و افترا است و هرکدام خلع سلاح‌ خود را دارد، گفت: خلع سلاح از تهمت، بیان مواضع به‌صورت روشن است.

 

وی تصریح کرد: اکنون مسأ له، مسأله قدرت نیست، مسأله بصیرت است بلکه باید آتش ابرقدرت‌ها را گرفت تا سرد شوند.

 

 عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به مردم گفت: اکنون‌که برادرانتان در یمن، عراق، لبنان سوریه در مقابل کفار به‌صورت شدید و غیرقابل نفوذ ایستادگی می‌‌کنند شما هم مهربانی را به نمایش بگذارید و در تمامی مراحل مبارزه ملت یمن را تنها نگذاشته و به بهای رفاه بر سر آرمان‌های انقلاب با دشمن سازش نکنید./968/پ201/ب5 

 

ارسال نظرات