۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۸
کد خبر: ۲۶۵۱۲۴
حجت الاسلام علوی تهرانی:

پیوند دادن اتفاقات و جنگ‌های منطقه به نشانه‌های ظهور امری ناپسند است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با انتقاد شدید از پیوند دادن اتفاقات منطقه با نشانه‌های ظهور امام مهدی(عج)، گفت: ما از خداوند متعال می‌خواهیم اتفاقاتی که در کشورهایی مانند سوریه و یمن رخ می‌دهد را با پیروزی شیعیان ختم به خیر کند، اما پیوند دادن این اتفاقات با نشانه‌های ظهور منجی عالم بشریت امری نا‌پسند و غیر‌قابل قبول است.
حجت الاسلام علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد‌باقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارِس المؤمنین، شامگاه سه‌شنبه 12 خرداد ماه، در شب ولادت منجنی عالم بشریت، در مسجد امیر(ع) با معرفی کتاب قصه انتظار از حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد، گفت: به تمامی عزیزان توصیه می‌کنم تا این کتاب را مطالعه کنند، زیرا در راه معرفت پیدا کردن نسبت به امام عصر، گام اول مطالعه است.

 

وی با بیان موضوع تکالیف ما در زمان غیبت، تصریح کرد: ما غالبا به دنبال موضوعاتی هستیم که ربطی به ما ندارد، باید تلاش کنیم به دنبال اطاعت از شیطان نباشیم و ضمن ارادت به ائمه به دنبال پیدا کردن پاسخ برای سؤالات انحرافی نرویم.



استاد حوزه علیمه با انتقاد شدید از پیوند دادن اتفاقات منطقه با نشانه‌های ظهور امام مهدی(عج)، تأکید کرد: ما از خداوند متعال می‌خواهیم اتفاقاتی که در کشورهایی مانند سوریه و یمن رخ می‌دهد را با پیروزی شیعیان ختم به خیر کند، اما پیوند دادن این اتفاقات با نشانه‌های ظهور منجی عالم بشریت امری نا‌پسند و غیر‌قابل قبول است.



حجت الاسلام علوی تهرانی با شاره به روایتی از امام صادق(ع)، خاطر‌نشان کرد: امام صادق(ع) در پاسخ به سؤال فردی که در مورد زمان ظهور پرسش داشت فرمودند؛ « آنانی که برای ظهور وقت تعیین می‌کنند را تکذیب کنید »، « کسانی که به‌دنبال تطبیق علائم ظهور هستند هلاک می‌شوند » و « آن افرادی‌که تسلیم امر ما هستند، قطعا نجات پیدا می‌کنند».



وی با بر‌شمردن دو امر حتمی و غیر حتمی در امر علائم ظهور، تصریح کرد: این‌که آیا علائم حتمی ظهور قابل استناد است، امری نا‌ممکن است، زیرا؛ این علائم قابلیت تغییر زمانی دارند و ممکن است در زمان‌های مختلفی رخ دهند، دیگر این‌که خود مسأله ظهور ممکن است زمانش تغییر کند، و دست آخر این موضوع مطرح است که، وقتی چیزی علامت‌گذاری می‌شود، به این معنی است که آن مسأله مبهم است.



رییس بنیاد فارِس المؤمنین ضمن اشاره به روایات مختلفی، گفت: در روایات متعددی ذکر شده است که، برترین عبادت‌ها انتظار فرج است و یا بزرگترین جهاد همانا منتظر مهدی موعود بودن است.



وی در خاتمه با تبیین چهار حوزه در ارکان انتظار، تأکید کرد: اولا، منتظر واقعی باید در موارد شهه‌ناک از بیم گناه به سمت فعلی که امکان حرام در آن است نرود، ثانیا، باید در مسیر اطاعت از خدا تلاش کند، ثالثا، سعی کند تا بخل، حسد و کینه را از خود کاملا دور کند و دست آخر مومن واقعی خود را به اخلاق الهی مزین کند./856/پ203/ح

ارسال نظرات