۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۶۵۱۸۵
راه امام/ رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم:

روحانیت اصیل تحقق آرمان امام را رسالت اصلی خود می داند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با تاکید بر این که روحانیت اصیل تحقق آرمان های انقلاب و حضرت امام را رسالت اصلی خود می داند، گفت: روحانیتی که آگاه و در راه امام باشد، باید در مسیر و در خدمت انقلاب، مردم و نظام باشد تا از انحرافات و تبلیغات بدخواهان جلوگیری کند.
حجت الاسلام حسيني نژاد در اجلاسيه جامعه مدرسين
حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مکتب امام خمینی (ره) را مشابه مکتب انبیای الهی ارزیابی کرد و اظهار داشت: مکتب ایشان و انبیا دارای ویژگی‌های مشابهی مانند مبارزه با کفر، عبودیت، بندگی ناب اسلام هستند.
 
رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم ادامه داد: دین اسلام را مردم با تمام وجود پذیرفته بودند و مکتب امام خمینی (ره) را به خاطر تکیه بر این دین مبین پذیرفتند؛ این مکتب با سرمایه داری، بی فکر و عیاشی مخالفت می‌کرد و با زورگویی به مردم نیز مخالف بود.
 
حجت الاسلام حسینی نژاد افزود: حضرت امام (ره) انسانیت، ارزش اسلام و اهل بیت و معارف آن را باور کرده بود؛ از آنجا که مکتب ایشان از تمام جهات کامل بود، همه دوست دارند که آن مکتب را داشته باشند و پیرو آن باشند؛ البته که بعضی دوست دارند و بعضی می‌خواهند اینطور به جامعه القا کنند تا در لوای آن بتوانند به اهداف شوم خود دست یابند.
 
وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری خلف صالح امام خمینی (ره) است؛ ایشان با تمام وجود فرمایشات و مسیر آن بزرگوار را انتخاب کرده و پذیرفته است؛ رهبر معظم انقلاب سالی چند مرتبه سخنرانی‌ها، صحیفه نور، منشور روحانیت و وصیتنامه امام را مطالعه می‌کنند و سخنرانی های ایشان بر مبنای اندیشه امام است.
 
رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم ابراز داشت: تنها رمز پیروزی رهبر معظم انقلاب پیروی از امام است؛ الگو برداری رهبر معظم انقلاب از زندگی و راه و رسم امام خمینی (ره) به طور واضح در زندگی ایشان پیدا و مشهود است.
 
حجت الاسلام حسینی نژاد تصریح کرد: ده سال حکومت امام خمینی (ره) می‌تواند برای هر پاکدلی می‌تواند بهترین الگوی رفتاری و حکومتی باشد؛ مقام معظم رهبری همانطور که امام خمینی (ره) می‌خواست خط مشی امام را در پیش گرفته‌اند و خود را در مسیر و مکتب امام خمینی (ره) قرار داده‌اند.
 
وی با توجه به تبلیغات دشمن در مسیر به حاشیه کشاندن حوزویان گفت: قبل از انقلاب نیز بحث‌های خیلی جدی‌تری برای به حاشیه کشاندن روحانیت مطرح بود؛ تبلیغات زیادی صورت می گرفت و سعی می‌شد تا روحانیت و در نتیجه اسلام را از حکومت دور کنند.
 
رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم افزود: با وجود تمام تبلیغات سکولاریستی قبل از انقلاب امام خمینی (ره)‌ دین را به عرصه زندگی مردم وارد کرد؛ اکنون نیز رهبر معظم انقلاب با هدایت‌های خود تبلیغات و فعالیت‌های دشمنان در جهت دور کردن حوزویان از عرصه حکومت را خنثی می کنند.
 
حجت الاسلام حسینی نژاد ابراز داشت: روحانیتی که آگاه و در راه امام باشد، باید در مسیر و در خدمت انقلاب، مردم و نظام باشد تا از انحرافات و تبلیغات بدخواهان جلوگیری کند. روحانیت صادق و واقعی، انقلاب را قبول دارد و به دنبال محقق کردن آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است./836/ت302/ج
ارسال نظرات