۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۲۶۵۲۹۴

کنفرانس «مزدوران؛ ابزارهای اصلی سرکوب در بحرین» در انگلیس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ شرکت کنندگان در کنفرانس مطبوعاتی با عنوان «مزدوران، ابزارهای اصلی سرکوب در بحرین» در شهر لندن، از موضع انگلیس در حمایت از حکومت بحرین انتقاد کردند.
سرکوب مخالفان در بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان فراخوان بحرین دموکراتیک کنفرانسی مطبوعاتی را با عنوان «مزدوران؛ ابزارهای اصلی سرکوب در بحرین» زیر نظر لرد افبری، معاون رییس کمیسیون حقوق بشر در پارلمان انگلیس در مقر پارلمان برگزار کرد.

 

در این نشست مطبوعاتی شمار زیادی از اصحاب رسانه و فعالان حقوق بشر شرکت داشتند. حاضران در کنفرانس خاطرنشان کردند که ملت بحرین در سال 2011 میلادی، تظاهرات اعتراض آمیز برای درخواست حق خود در تعیین سرنوشت و دموکراسی برگزار کردند اما مسؤولان بحرینی عناصر مزدور را به خدمت گرفتند که بیشترشان پاکستانی و اردنی هستند و علیه ملت بحرین جنایت های بیشماری مرتکب شدند.

 

شرکت کنندگان افزودند: قتل، شکنجه روشمند، یورش به خانه ها، مجازات گروهی و استفاده از گلوله های حاوی گاز سمی و گاز اشک آور از جمله این جنایت ها بود. علاوه بر آن، شش ارتش عرب نیز از حکومت بحرین حمایت می کردند.

 

جیرمی کوربن نماینده پارلمان انگلیس نیز از سکوت مسؤولان انگلیسی در قبال سرکوب مداوم ملت بحرین انتقاد کرد زیرا نسبت به وضعیت حقوق بشر در بحرین با توجه به روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور سهل انگاری و سستی صورت می گیرد.

 

سعید الشهابی دبیرکل جنبش آزادگان بحرین نیز گفت: نظام بحرین از مزدوران به عنوان ابزاری برای سرکوب ملت استفاده می کند. حکومت بحرین همچنین از ابزار سلب تابعیت بهره می برد.

 

وی از موضع انگلیس در حمایت از حکومت بحرین با وجود موارد متعدد و مداوم نقض حقوق ملت این کشور انتقاد کرد و افزود که ملت خواهان دستیابی به حقوق مشروع خود در زمینه آزادی و دموکراسی هستند./994/ب101/د

ارسال نظرات