۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۲۶۵۲۹۶
شیخ عیسی قاسم:

پشت پرده محاکمه شیخ علی سلمان برای همه آشکار شده است

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین اقدام های دستگاه قضایی و رژیم حاکم بر بحرین علیه شیخ علی سلمان را ظالمانه خواند و بر ساکت نماندن مردم این کشور در قبال ظلم تاکید کرد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین، امروز طی بیانیه‏ای تصریح کرد: همانطور که اصل محاکمه شیخ علی سلمان برای ملت بحرین شوک آور بود، اینک نیز حکم دستگاه قضایی بحرین و رویکرد سیاسی در پرونده شیخ سلمان برای افراد بی طرف و منصف غیرقابل درک است و تاثیر آن بر ملت هوشیار و آزاده بحرین شدیدتر خواهد بود و مظلومیت را در نهاد آنها ریشه دارتر خواهد کرد.

 

وی افزود: پشت پرده محاکمه شیخ سلمان، برای همه مردم در داخل و خارج از کشور افشا شده است و تاکنون چندین سازمان حقوقی و غیرحقوقی ضد آن گواهی داده اند و مردمان آزاده و عزتخواه، در خصوص حقیقتِ واقعیت های مربوط به این محاکمه، به یقین رسیده اند.

 

آیت الله شیخ عیسی قاسم با بیان اینکه هرگونه محکومیت شیخ علی سلمان پیامی برای خاموش کردن صدای آزادی و درخواست حقوق ملی است، افزود: ملت بحرین هیچگاه در قبال این حکم سرخم نخواهند کرد.

 

وی تأکید کرد: سخن گفتن از سلامت و پاکی دستگاه قضایی و استقلال و بی طرفی آن نمی تواند اثری در ملت خشمگین بحرین بگذارد ملتی که بر این باور است محاکمه شیخ سلمان ظالمانه بوده و ادامه دادن به حبس وی نیز ظلمی دیگر و محکومیت بی‎گناه ظلمی غیر قابل تحمل است.

 

شیخ عیسی قاسم خاطرنشان کرد که ملت آزاده بحرین و تمام عدالت پیشگان از همه طیف ها چه آنان که فریاد برآوردند و یا آنان که خاموش ماندند، و نیز از خارج از کشور، همگی خواستار آزادی شیخ سلمان و احترام گذاشتن به حق وی در برخورداری از آزادی و تبرئه وی هستند.

 

گفتنی است شیخ علی سلمان به ‌علت حمایت از خواسته‌های مشروع مردم در دستیابی به آزادی و دموکراسی هفتم دیماه سال گذشته احضار و بازداشت شد. همزمان با بازداشت شیخ علی سلمان موجی از اعتراضات در کشور بحرین و خارج از آن به راه افتاد که همچنان ادامه دارد.

 

دادگاه رژیم بحرین دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین را به ‌اتهام آنچه آن را "تنفر افکنی علیه رژیم بحرین و تلاش برای سرنگونی آن از طریق زور، توهین به دستگاه قضایی و اجرایی بحرین، دریافت کمک از جریان‌های خارجی، انتشار گزارش‌های دروغین، ایجاد وحشت و ناامنی در بحرین و شرکت در تظاهرات غیرقانونی" خوانده است، محاکمه می‌کند. آخر اردیبهشت پنجمین جلسه محاکمه شیخ علی سلمان برگزار شد./994/ب101/د

ارسال نظرات