۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۲۶۵۲۹۷
راه امام/ امام جمعه ناصریه عراق در گفت‎وگو با رسا:

راه امام خمینی را در کلام آیت الله خامنه‎ای می‎یابیم

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق گفت: برای یافتن راه امام باید به سخنان حضرت آیت الله خامنه ای توجه کنیم زیرا ایشان هستند که راه حقیقی امام را طی می‎کنند.
حجت الاسلام شيخ محمد مهدي ناصري خطيب جمعه ناصريه عراق

 

حجت الاسلام شیخ محمد مهدی الناصری امام جمعه ناصریه عراق در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، با اشاره به پیروی کامل امام خمینی(ره) از اسلام اصیل محمدی گفت: اسلام واقعی در اهل بیت عصمت و طهارت متبلور شده است که امام خمینی و شهید صدر کاملا بر آن پایبند بوده و حضرت آیت الله خامنه ای و حضرت آیت الله سیستانی نیز در این دوره آن را دنبال می کنند.

 

وی با انتقاد از گسترش اسلام آمریکایی در جوامع اسلامی افزود: آمریکا نظیر سایر مستکبران گذشته رفتنی است و این اسلام اصیل است که باقی می ماند. امام راحل در سال 1981 میلادی در گفت وگو با خبرنگاران تأکید کرد که ما یک شیوه قرآنی را در پیش گرفته ایم که خلاصه آن عدم ظلم به دیگران و عدم پذیرش ظلم از سوی ظالمان و تجاوز به دین و تفکر و اعتقاد ما است.

 

حجت الاسلام ناصری تصریح کرد: امام خمینی در این دوران به میراث دار اسلام اصیل مبدل شده بود. برای همگان روشن شده است که آمریکا با یک شیوه آنی مواجه و سیاسی مواجه نبود بلکه با یک اندیشه محکم و اصیل روبروست. برای یافتن راه امام باید به سخنان حضرت آیت الله خامنه ای توجه کنیم زیرا ایشان هستند که راه حقیقی امام را طی می‎کنند.

 

تغذیه مالی و معنوی تکفیری ها از سوی علمای وهابی

 

امام جمعه ناصریه از عملکرد آل سعود در منطقه انتقاد کرد و ادامه داد: دولت هایی که به ملت ها و تاریخ و تمدن خود اعتماد ندارد به بیگانگان تکیه می کند، حاکمان عربی که از سوی صندوق های رأی به قدرت نرسیده اند در برابر ملت ایستاده اند. آنچه در یمن رخ داد نشان داد که سرنوشت منطقه در دست ملت ها قرار دارد.

  

وی خاطر نشان کرد: فکر تکفیری دارای منشأیی است که کاملا در تقابل با تفکر اهل بیت قرار دارد. وهابیت و علمای آن در حال تغذیه فتوایی و فکری و مادی تکفیری ها هستند تا منطقه همچنان در تنش و آشوب قرار داشته باشد.

 

حجت الاسلام ناصری بر لزوم ایستادگی در برابر اندیشه های وهابی تأکید کرد و گفت: تا زمانی که این تفکر از سوی علمای وهابی کنار گذاشته نشود مشکلات همچنان باقی خواهد ماند. متأسفانه آل سعود از این تفکر مورد حمایت قرار می گیرد تا از تکفیری ها برای مشروعیت خود استفاده کنند. علمای وهابی نیز می توانند با این وضع به ترویج اندیشه های خود بپردازند.

 

مسلمانان نیازی به حمایت آمریکا ندارند

 

امام جمعه ناصریه افزود: اسلام دین تروریسم نیست بلکه در طول تاریخ به مهربانی و محبت شهرت دارد ولی ده ها هزار کتاب وهابی برای ترویج فتنه مذهبی منتشر می شوند.علما و روحانیان و طلاب حوزه باید در برابر این تفکر ایستادگی کنند.

 

وی با اشاره به بی توجهی مسلمانان به مساله فلسطین تصریح کرد: امام خمینی آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامگذاری کرد تا امت اسلامی یکپارچه شود و اگر فلسطین درد بکشد همه امت اسلامی درد خواهد کشید. امام در پی حل مشکل خودپسندی میان مسلمانان بود تا آنان تنها به فکر خودشان نباشند.

 

حجت الاسلام ناصری بر لزوم عدم اعتماد به بیگانگان به ویژه آمریکا اظهار داشت: خداوند از ما می خواهد به او اعتماد و تکیه داشته باشیم بنابراین کشوری که دارای تاریخ و تمدن است نیازی به کمک بیگانگان ندارد. برخی حاکمان که از سوی دشمنان تاریخ اسلام مورد حمایت هستند به فساد اعتقاد ملت ها می پردازند اما مسلمانان از چنان قدرتی برخوردار هستند که نیازی به یاری دیگران نداشته باشند./980/ب911/ک

ارسال نظرات