۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۲۶۵۳۳۸
عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی:

شناخت و تبعیت از امام زمان لازمه حرکت در صراط مستقیم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام طباطبائی گفت: یکی از وظایف و تکالیف عمومی همه مسلمانان آن است که اول باید امام زمان خویش را بشناسند و آن گاه به اطاعت از او بپردازند.
حجت الاسلام سيد جعفر طباطبايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدجعفر طباطبایی، عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی روز گذشته در جلسه پرسمان دینی در  صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی با اشاره به روایتی از رسول مکرم اسلام(ص) اظهار کرد: بر اساس این حدیث بسیار معتبر که شیعه و اهل سنت بر تواتر آن تصریح کرده اند، کسانی که بدون شناخت امام زمان خود، از دنیا بروند، چنان است که به مرگ جاهلیت مرده باشند و هیچ رابطه و نسبتی با اسلام و آیین مسلمانی ندارند.

 

وی گفت: این که رسول خدا(ص)، عدم معرفت امام زمان(عج) را در ردیف شرک و الحاد و کفر خوانده اند، از آن رو است که انسان وقتی امام حقیقی و واقعی خود را نشناخت، راه را گم می کند و از صراط مستقیم منحرف شده و در نتیجه، هر چه بیشتر پیش برود بیشتر از هدف دور می شود.

 

حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: برای آن که دچار کژ راهه ها نشویم و راه را گم نکنیم، در درجه نخست باید بکوشیم که امام زمان خود را بشناسیم. او مصداق منحصر به فرد امام مفترض الطاعه است که به اذن و امر خدا زنده و شاهد و ناظر اعمال و رفتار عموم مردم، به ویژه شیعیان، و بالاخص علما و طلاب است.

 

این استاد حوزه علمیه یادآور شد: منظور از شناخت امام زمان(عج)، صرفاً دانستن نام و نسب ایشان نیست؛ چرا که منکران آن حضرت و حتی غیر مسلمانان هم می‌توانند چنین اطلاعاتی داشته باشند؛ بلکه شناخت باید به گونه‌ای باشد که مایه‌ نجات انسان شود.

 

وی افزود: مهدویت در راستای مسأله امامت و در امتداد نبوت و خاتمیت است؛ از این رو در مرحله‌ای حساس از تاریخ آغاز شد و تا امروز ادامه یافته است و تا آخرین لحظه‌ حیات دنیوی بشر نیز باقی خواهد بود؛ بنابراین چگونگی «امامت» از امیرمؤمنان امام علی(ع) تا امام عصر(عج) و عکس‌العمل مسلمانان درباره‌ امامت به صورت عام و مهدویت به صورت خاص و نیز حوادث تاریخی در این زمینه می‌تواند از موضوعات مهم و حساس تاریخ اسلام به شمار آید.

 

حجت الاسلام طباطبایی خاطرنشان کرد: اصولاً یکی از برنامه های دشمنان اهل بیت(ع)، جعل و تحریف احادیث و نسبت دادن آن ها به ائمه طاهرین(ع) بوده، تا معارف اسلام را تحریف کرده و آن گونه که خود می خواهند به مردم القا کنند؛ و دیگر این که با دادن چنین نسبت های ناروا به آن بزرگواران، آنان را از چشم مردم بیندازند تا مردم به گِرد آنان جمع نشوند.

 

وی اضافه کرد: دادن چنین نسبت های دروغ به ائمه اطهار(ع)، به ویژه حضرت امام باقر و امام صادق(ع)بسیار بوده و خود ائمه نیز به این مطلب تصریح کرده اند./930/پ203/ب5

 

ارسال نظرات