۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۲۶۵۴۱۸
نماینده مجلس شورای اسلامی:

نهضت عظیم امام خمینی موجب تحول در نظام ارزشی جهان معاصر شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بابل در مجلس با بیان این که امام خمینی(ره) یک شخصیت نادر در تاریخ اسلام و به خصوص در عصر غیبت امام عصر(عج) است، گفت: و افزود: ایشان بزرگ مردی بود که با تحول نفسانی و طی مدارج عالیه علمی و عرفانی و سلوک معنوی، جلوه گر جمال ربوبی شد و با نهضت عظیم دینی، موجب تحول در نظام ارزشی در جهان معاصر شد.
حجت الاسلام ناصري، نماينده بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام علی اکبر ناصری، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام 15 خرداد در بابل در برگزار شد، گفت: یکی از شاخصه ها و ابعاد وجودی امام راحل برخورداری از جامعیت خاص بوده که در جنبه های عرفانی، اخلاقی، عبادی و سیاسی خلاصه می شود.

 

وی با بیان این که امام راحل با احیای اسلام ناب توانست پایه هایی قدرت های استکباری را بلرزاند، خاطرنشان کرد: در جدایی دین  از سیاست و ارائه الگویی متعالی از حکومت اسلامی مبتنی بر فقه شیعه و اندیشه متعالی ولایت فقیه دستاورد بزرگ بود.

 

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با اشاره به بنیان اندیشه ی متعالی ولایت فقیه برای رد نظریه جدایی دین از سیاست اظهار داشت: امام راحل معتقد به جدایی ناپذیر بودن دیانت و سیاست بود و به همین دلیل الگوی برجسته امام برای مقاومت در برابر توطئه ها و فشارهای استکبار به الگویی برجسته در عرصه بین الملل تبدیل شده است.

 

وی  افزود: قیام امام راحل از سال 42  در کنار مبارزه با رژیم شاهنشاهی با فریاد مبارزه با آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بود و به همین دلیل امروز نیز باید با بازنگری در خود ببینیم که تا چه اندازه با معیارهای امام منطبق هستیم.

 

حجت الاسلام ناصری بر لزوم تبیین قیام تاریخی 15 خرداد برای نسل جوان تاکید و خاطرنشان کرد: قیام 15 خرداد 1342 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که باید برای همگان تبیین شود.

 

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقوله اثرگذار انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام خمینی(ره) و شهدای 15 خرداد دو مقوله اثر گذار انقلاب اسلامی بودند که امروز همه این موفقیت ها و پیروزی ها در عرصه های نظامی، فرهنگی، سیاسی و هسته ای به برکت وجودی این دو مقوله اثر گذار است.

 

وی امام خمینی(ره) را یک شخصیت نادر در تاریخ اسلام و به خصوص در عصر غیبت امام عصر(عج) دانست و افزود: امام خمینی(ره) بزرگ مردی بود که با تحول نفسانی و طی مدارج عالیه علمی و عرفانی و سلوک معنوی، جلوه گر جمال ربوبی شد و با نهضت عظیم دینی، موجب تحول در نظام ارزشی در جهان معاصر شد.

 

حجت الاسلام ناصری به قدرت ایمان امام راحل پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) آنقدر دارای شخصیت بزرگی بود که اگر همه قدرت های استکباری و شیطانی در مقابل ایشان می ایستادند، با همه توان و تنها به مقابله با آنها بر می خواست و ترسی به دل راه نمی داد.

 

وی با اشاره به رهاورد نهضت امام خمینی(ره) ادامه داد: امام راحل  توانست با تحول بنیادین بر اساس مدار دین و اصول و ارزش ها  مسأله حیات مجدد اسلام را  در جهان رقم بزند.

 

سفیر سابق ایران در واتیکان، پیشرفت های شگرف کشور پس از انقلاب را مرهون اندیشه ناب امام راحل دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با تبیین شعار ما می توانیم در نسل جوان موجب پیشرفت های وسیع علمی در حوزه های مختلف از جمله هسته ای شد.

 

وی افزود: دشمن سعی دارد تا خودباوری را از ما بگیرد و به همین دلیل همه تلاش های آنان برای خاموش کردن روحیه تلاش و کار و عزت ملی در کشور است و به همین دلیل موضوعاتی مانند هسته ای بهانه است.

 

حجت الاسلام ناصری با بیان این که تا وقتی که ما معتقد به خدا و قرآن هستیم همچنان دشمنان دست از توطئه ها و ترفندها نمی کشد، اظهار داشت: آمریکا با نشانه گیری به سمت حجاب و عفاف زنان ایرانی به دنبال هویت زدایی در کشور است که باید با هوشیاری کامل ترفندها و توطئه ها، در مقابله با آنان ایستادگی کنیم.

 

وی ادامه داد: امروز دشمن با قرار گرفتن در مسیر جنگ نرم با سلاح قدرتمندی چون ماهواره نسل جوان ایرانی را فاسد می کند تا نسلی پیشرو و رو تعالی در کشور پدید نیاید.

 

عضو فراکسیون روحانیت مجلس، توطئه های دشمنان را با تدابیر رهبر معظم انقلاب رو به شکست دانست و اذعان کرد: تا وقتی که چشم و گوشمان به تدابیر مقام معظم رهبری باشد و همواره تابع ولی فقیه باشیم به مملکت و انقلاب ما آسیب نمی رسد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات