۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۲۶۵۴۵۶
برگزاری مراسم سالروز رحلت امام خمینی در بغداد؛

حکیم: امام خامنه‎ای بهترین جانشین برای امام راحل است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق از رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان بهترین جانشین امام خمینی(ره) یاد کرد.
سيد عمار حکيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید عمارحکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) که امروز در بغداد برگزار شد، گفت: امام راحل شخصیتی برجسته و تأثیرگذاری بود که بر اساس دیدگاه اسلامی توانست تغییر بزرگی به سوی اصلاح و پیشرفت ایجاد کند.

 

وی افزود: ایشان با واقعیت ها آشنا بود، دیدگاه روشنی نسبت به مسائل مختلف داشت و با ماهیت جنگ با شاه که در آن زمان به پلیس منطقه مشهور بود و دست استکبار به شمار می آمد، کاملا آگاهی داشت.
حکیم تصریح کرد که امام خمینی بر اساس جایگاه رهبری امت و عامل اصلی تغییر و اصلاح، اقدامات خود را مسؤولانه انجام می داد.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی ادامه داد: امام به خدا و سنت های الهی ایمان داشت و در اوج تواضع از رهبری قاطعانه ای برخوردار بود. ایشان اراده ای فولادین و شجاعتی مثال زدنی در پایان آتش بس جنگ تحمیلی از سوی نظام صدام داشت؛ آتش بسی که از آن به عنوان جام زهر یاد کرد.

 

این روحانی عراقی با اشاره به اینکه امام خمینی شخصیتی فراموشی نشدنی در تاریخ است، گفت: امام خمینی عاشق ملت عراق بود و امام خامنه ای نیز این عشق را به میراث برده است.

 

وی تأکید کرد: امام خامنه ای بهترین جانشین برای امام راحل بود به گونه ای که پرچم را برافراشته و امانت یعنی جمهوری اسلامی را به منزلگاه پیشرفت و نوآوری و عمران سوق می دهد. ایشان توجه فراوانی به مستضعفان و پیروزی ملت فلسطین دارد./980/ب902/د

ارسال نظرات