۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۲۶۵۵۴۶
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

قیام 15 خرداد ضامن بقای انقلاب اسلامی ایران شد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: خون شهدای قیام 15 خرداد و سایر شهیدان انقلاب و جنگ تحمیلی بقای این نظام مقدس را بیمه کرد و ان شاء الله این انقلاب زمینه ساز انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) خواهد شد.
حجت السلام تقوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه عصر جمعه 15خرداد ماه  در مراسمی که در مزار شهدای 15 خرداد 1342 واقع در بزرگراه امام رضا(ع) تهران برگزار شد،  با اشاره به اینکه قیام امام راحل از چنین روزی آغاز شد و به خاطر احترام و نفوذ روحانیت در میان اقشار مختلف مردم به سرعت شکل گرفت، افزود: این احترام به روحانیت و نفوذ کلام امام (ره) به حدی در جان‌های مؤمنان رخنه کرد که در مدت 15 سال، قوی ترین حکومت منطقه خاور میانه و ستون و ژاندارم منطقه را سرنگون کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی افزود: خون شهدای قیام 15 خرداد و سایر شهیدان انقلاب و جنگ تحمیلی بقای این نظام مقدس را بیمه کرد و ان شاء الله این انقلاب زمینه ساز انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در شرایطی دست به قیام زدند که هیچ کس امید نداشت که این حرکت و جنبش جنبه فراگیر پیدا کند و مردم هم از آن استقبال کنند.


وی در ادامه با بیان این‌که امام راحل در شرایطی رهبری امت را آغاز کردند که این آمادگی در روحانیان هم وجود نداشت، خاطرنشان کرد: نقاطی که خاستگاه مبارزه بود، آمادگی مبارزه را نداشت و شاه هم به آیت‌الله حکیم تسلیت گفته بود و مرجعیت را به خارج از کشور جهت داده بود و همه احساس می‌کردند امکان قیام علیه رژیم وجود ندارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به اینکه رژیم با جنایات در 15 خرداد و تبعید امام در آبان 43، فکر کرد انقلاب را خفه کرده‌ است، گفت: آن‌ها کانون‌های مبارزه را از سران مبارزه تخلیه و بین سران و بدنه جدایی انداختند و جریان‌های مبارز مسلح را هم سرکوب کردند و در خارج کشور اعلام کردند ایران جزیره ثبات است و رژیم پهلوی را خطری تهدید نمی‌کند.

 

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در پایان با اشاره به اینکه در هر یک از انقلاب‌ها دو بال یا دو فاز شامل بال‌های سیاسی و نظامی وجود دارد، یادآور شد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد امام این است که هیچگاه به سراغ نیروهای مسلح نرفتند تا با آنها مبارزه کنند و با نیروهای مسلح و ارتش به نحوی صحبت می‌کردند که انگار دارند با آدم‌های خودی صحبت می‌کنند./817/پ202/ح

ارسال نظرات