۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۲۶۵۵۴۸
نماینده ولی فقیه در جنوب شرق تهران:

شهدای پانزده خرداد سرسلسله شهیدان انقلاب هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در جنوب شرق تهران قیام پانزده خرداد 42 را موتور محرکه انقلاب اسلامی و شهیدان آن را پیشتازان جهاد در راه خدا و دفاع از ولایت برشمرد و گفت: شهدای پانزده خرداد سرسلسله شهیدان انقلاب هستند.
قيام 15 خرداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله وحید گلپایگانی، نماینده ولی فقیه در جنوب شرق تهران عصر جمعه 15خرداد  در مراسمی که در مزار شهدای 15 خرداد 1342 واقع در بزرگراه امام رضا(ع) تهران برگزار شد، با اشاره به  اینکه شهدای پانزده خرداد سرسلسله شهیدان انقلاب هستند افزود: تکریم شهدای 15 خرداد و خانواده هایشان امری ضروری است.

 

وی قیام پانزده خرداد 42 را موتور محرکه انقلاب اسلامی و شهیدان آن را پیشتازان جهاد در راه خدا و دفاع از ولایت دانست.

 

نماینده ولی فقیه در جنوب شرق تهران تصریح کرد: قیام 15 خرداد 42 هیچ‌گاه از جوش و خروش نمی‌افتد، چرا که آرمان‌های بلند حضرت امام (ره) با آرمان‌های شجاعانه مردم ایران اسلامی گره خورده و در قالب یک اجتماع بزرگ متجلی شده است.


آیت‌الله وحید گلپایگانی در ادامه با بیان این‌که اصل حرکت امام خمینی(ره) براندازی جهان‌خواری است، گفت: امام خمینی(ره) قیام نکرد تا مسلمانان به دو رکعت نماز و عبادت شخصی اکتفا کنند، بلکه امام راحل می‌خواست جهان‌خواری را از بین ببرد تا زمینه ظهور فراهم شود.


وی همچنین بر لزوم ساخت بنایی مناسب و در خور شأن شهدای روز 15 خرداد سال 1342 تأکید کرد و افزود: خوشبختانه شهردار منطقه با ساخت بنایی مناسب برای یادبود شهیدان 15 خرداد موافقت کرده است و امیدوارم تا سال آینده بنایی مناسب در این محل ساخته شود.

 

در این مراسم همچنین چند نفر از حاضران در مراسم 15 خرداد 1342 به ذکر خاطراتی از چگونگی قیام و حرکت مردم جنوب شرق تهران و منطقه پیشوا و ورامین در اعتراض به بازداشت امام خمینی(ره) به دست ساواک پرداختند.

 

این مراسم به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و با حضور و مشارکت نیروی مقاومت بسیج و دستگاههای مختلف اجرایی و فرهنگی برگزار شد.

 

شایان ذکر است، مقبره شهیدان 15 خرداد 1342 در بوستان شهدا واقع در بزرگراه بسیج، ابتدای جاده امام رضا(ع)، بعد از میدان ثامن الحجج قرار دارد./817/پ202/ح

ارسال نظرات