۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۶۵۷۶۵
مدیر مسؤول مدرسه حفظ قرآن شمال غرب کشور:

مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن مراغه در آستانه تعطیلی قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مسؤول مدرسه حفظ قرآن شمال غرب کشور در مراغه گفت: مدرسه شبانه روزی بیت الاحزان به دلیل عدم حمایت از سوی مسؤولان و کمبود منابع مالی در آستانه تعطیلی است.
يوسف انوري، مديرمسؤول مدرسه شبانه روزي حفظ قرآن مراغه

یوسف انوری، مدیرمسؤول مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن شمال‌ غرب کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگاری رسا در مراغه، خواستار حمایت متولیان قرآنی، دینی و فرهنگی استان از فعالیت‌های مدارس شبانه روزی حفظ قرآن شد و اظهار داشت: متأسفانه تنها مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن در شمال ‌غرب کشور به دلیل عدم حمایت از سوی مسؤولان و کمبود منابع مالی در آستانه تعطیلی است.


وی با اشاره به این که مؤسسه بیت الاحزان مراغه نیز در راستای تحقق مطالبه و فرمایش مقام معظم رهبری درباره تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: این مرکز قرآنی هم اکنون نیازمند حمایت و همراهی مسؤولان و همچنین خیرین حوزه فرهنگ و دین است.


مدیرمسؤول مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن شمال ‌غرب کشور با بیان این‌که این مؤسسه از زمان افتتاح در جوار امامزاده ابراهیم چکان این شهرستان فعالیت های خوبی در راستای تربیت حافظان قرآن انجام داده است، گفت: متأسفانه در طول سالیان متمادی با عدم حمایت مسؤولان فرهنگی در تأمین هزینه های مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن در مراغه مواجه بوده ایم.


وی افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته برای هر یک قرآن‌آموز در هر ماه حدود 5 میلیون ریال هزینه لازم است که بیشتر این هزینه ها توسط قرآن آموزان و شرکت کنندگان تأمین می شود که اغلب جوانان به دلیل کمبود منابع مالی در صورت علاقه‌مندی نیز نمی توانند در این دوره ها شرکت کنند.


انوری افزود: مقام معظم رهبری درباره تربیت حافظان قرآن در کشور تأکید دارند، اما اراده جدی از سوی برخی متولیان قرآنی و فرهنگی برای تحقق این مطالبه جدی وجود ندارد، انتظار داریم مسؤولان قرآنی کشور در مساعدت مالی این مؤسسه قرآنی اقدامات عملی داشته باشند.


مدیرمسؤول مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن شمال‌غرب کشور با تأکید بر این‌که حمایت از فعالیت های فرهنگی و قرآنی تنها با شعار محقق نمی‌شود، افزود: اغلب خانواده‌هایی که علاقه‌مند به حفظ قرآن از سوی فرزندان خود هستند، قادر به تأمین هزینه‌های مالی شرکت در دوره های آموزشی آن نیستند، باید اقدامات جدی برای ترویج فرهنگ قرآن‌آموزی در استان صورت گیرد.


گفتنی است، مدرسه قرآنی شبانه روزی شمال‌ غرب کشور در مراغه در جوار مکان معنوی و زیارتی امامزاده ابراهیم چکان این شهرستان واقع شده است./935/ت302/ح

ارسال نظرات