۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۲۶۵۸۹۹

صیانتی دلیرانه از گفتمان امام راحل

خبرگزاری رسا ـ این روزها مجال سخن گفتن از امام(ره) برای برخی از مدعیان رهرو راه امام فراهم شده است و این مدعیان گاهی در تقابل منافع خود و اصول امام، ناگزیر به تحریف عقاید و اصول امام پرداخته و به زعم خود به تفسیر و تحلیل و بیان آن می‌نشینند.
امام خميني

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، این روزها مجال سخن گفتن از امام(ره) برای برخی از مدعیان رهرو راه امام فراهم شده است و این مدعیان گاهی در تقابل منافع خود و اصول امام، ناگزیر به تحریف عقاید و اصول امام پرداخته و به زعم خود به تفسیر و تحلیل و بیان آن می‌نشینند.آنچه که از سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد رهبرفقید انقلاب اسلامی می‌توان دریافت، تحفظی اساسی بر مرزهای گفتمانی انقلاب اسلامی است که منبعث از اصول و ارزش‌های امام(ره) بود. این تحفظ مصرانه که صیانتی دلیرانه در برابر انحرافات و انحطاط و تحریف‌های گفتمان امام(ره) محسوب می‌شود، بی‌دلیل نیست.

 

در یکی دو سال اخیر گفتمان‌هایی که سال‌ها مجال رخ‌نمایی را نداشته‌اند، زمزمه‌های خود را پررنگ‌تر کرده‌اند و محور مشترک آنها تزریق التقاط به بدنه ارزش‌های انقلاب است تا به گونه‌ای از آن یک هیمنه تصنعی ایجاد کنند و از طریقی انقلاب را در مسیر انحطاط ارزشی و اصولی پیش برند.

 

در سخنرانی‌هایی که شاید نمایندگی این گفتمان‌ها را به نحوی از سوی سخنرانان آنها دیده‌ایم، عباراتی مطرح یا سانسور می‌شود که یا ساده‌لوحانه یا تعمدی نقش امریکا را در دشمنی چندین ساله با نظام مقدس اسلامی نادیده می‌گیرد.

 

متأسفانه در روزهای اخیر در بررسی این سخنرانی‌ها، امتناع از آوردن نام امریکا بسیار واضح و علنی بوده است و به جای آن تأکید بر رژیم غاصب صهیونیستی یا اعراب مرتجع منطقه به عنوان دشمنان اصلی منافع جمهوری اسلامی بیان و القا می‌شود. سخن اینجا نیست که دشمنان ما شامل اعراب مرتجع یا رژیم کودک‌کش صهیونیستی نیست، بلکه عدم ذکر امریکا به عنوان شیطان بزرگ و اساسی‌ترین دشمن اسلام و ایران اسلامی در میان سخنان برخی از شخصیت‌های کشور که مدعی پیروی از خط امام(ره) هستند جای بسی تعجب و تامل دارد. امام(ره) ریشه همه دشمنی‌ها را در امریکا خلاصه کرده و در هیچ منبعی از منابع حضرت امام(ره) از امریکا به عنوان حافظ منافع ایران یاد نمی‌شود.

 

اصرار رهبر معظم انقلاب بر از یاد نبردن دشمنی امریکا و اصالت این دشمنی در برابر ملت ایران بر این است که مبادا با راه افتادن چنین گفتمان‌های متساهلانه که بلندگوی منافع دشمن است تا منافع ایران اسلامی، خط و اصول ناب گفتمان امام(ره) به انحراف کشیده شود و این انحراف نسل‌های آتی کشور را نیز دچار خسران بزرگ کند و سیلی آن به گوش ملت بخورد. متأسفانه رسیدن به اهداف ترسیمی در نظام که حال بخشی از آنها در اعاده حق هسته‌ای ملت ایران و از بین بردن تحریم‌ها تعریف می‌شود، راه توجیه و تحریف گفتمان امام(ره) را برای برخی متولیان امر فراهم کرده است و هدف را به هر وسیله ممکن توجیه می‌کنند و این همان انحطاط اساسی در خط امام(ره) است. دولت و در رأس آن تیم مذاکره‌کننده که در جبهه مقدم حفظ اصول انقلاب اسلامی و حتی مبلغ این اصول از طریق دیپلماسی به جهان هستند، باید به شدت نکات اساسی و مورد توجه امام راحل را که از زبان رهبر معظم انقلاب بارها و خاصه در مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب بیان شد، در راس توجهات و تحفظات خود داشته و این اصول که در رأس آنها اعلام دشمنی اساسی امریکا با ملت ایران است را باید انقلابی فریاد بزنند و آگاه باشند که تخطی یا نادیده گرفتن این اصل، مقدمه تحریف را در سایر اصول امام فراهم می‌کند./907/د101/س

 

منبع : روزنامه جوان

ارسال نظرات