۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۶۵۹۷۹
شیخ نعیم قاسم:‌

ریاست جمهوری میشل عون راه حل مشکلات لبنان است

خبرگزاری رسا - معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که در صورت عدم انتخاب میشل عون به عنوان رییس جمهور لبنان مشکلات این کشور ادامه پیدا می‌کند.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که امروز در بعلبک برگزار شد، با اشاره به اینکه مشکلات لبنان تنها با رایزنی و گفت‌وگو قابل حل است، گفت: در صورت عدم انتخاب میشل عون، خلاء سیاسی در لبنان ادامه خواهد داشت.


 

وی افزود: این سیاستمدار لبنانی حاضر است که تعهدات و اتفاقات قابل قبولی را به سایر جریان های سیاسی بدهد. متأسفانه ما شاهد آن هستیم که فشارهای خارجی مانع از انتخاب وی به عنوان رییس جمهور لبنان می‌شود.

 

 

این عضو ارشد حزب الله انتخاب میشل عون به عنوان رییس جمهور لبنان را عامل حل بسیاری از مشکلات کشور دانست و گفت: هیچ نشانه امیدوارا کننده ای برای حل مشکلات منطقه وجود ندارد. غرب برای حل مشکلی که خود آغاز کرده، کلافه و سرگردان است.

 

 

شیخ نعیم قاسم به انتقاد از طرفداری برخی جریان‌های سیاسی لبنان از گروه های تکفیری پرداخت و خاطرنشان کرد: حزب الله تصمیم گرفت که به هیچ یک از سازمان های بین المللی و طرف های بیگانه اعتماد نکند و برای مقابله با تروریست ها تنها به سلاح خود متوسل شود.

 

 

وی با تأکید براینکه آزادسازی سرزمین های لبنان از گروه های تکفیری امری الزامی است، افزود: خوشبختانه اهالی و عشایر بعبلک هرمل و بقاع به طور کامل از مقاومت اسلامی در نبرد با تکفیری‌ها حمایت کردند و اجازه ندادند به اهالی عرسال تعرض شود.

 

معاون سید حسن نصرالله گفت: انتقاد ما از سیاست های عربستان سعودی به هیچ وجه طایفه ای و مذهبی نیست بلکه به دلیل اشتباه بودن این سیاست ها است. حزب الله چگونه می‌تواند با کودک کشی عربستان در یمن کنار بیاید و در مورد ویران کردن خانه مردم آن حرفی نزند.


وی افزود: کسی نمی‌تواند ما  را با پول بخرند، میلیاردها دلار به ما پیشنهاد شد تا مقاومت اسلامی را رها کنیم اما ما به هیچ وجه زیر بار این ننگ نمی‌رویم.

 

گفنی است میشل عون، رییس جنبش آزادی ملی لبنان نامزد ریاست جمهوری لبنان است که با حمایت حزب الله لبنان همراه است. جریان 14 مارس که همسو با سیاست های عربستان است مانع از انتخاب وی به عنوان رییس جمهور این کشور می‌شود. در قانون اساسی لبنان رییس جمهور این کشور باید شخصیتی مسیحی باشد./983/ب902/ک
 

ارسال نظرات