۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۶۶۰۰۶

بیستمین اجلاس سالانه علما و ائمه جماعات انگلیس در لندن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ بیستمین اجلاس سالانه علما و ائمه جماعات، مبلغان و رؤسای مراکز اسلامی انگلیس، دیروز در لندن برگزار شد.
اجلاس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بیستمین اجلاس سالانه علما و ائمه جماعات، مبلغان و رؤسای مراکز اسلامی بریتانیا دیروز، 17 خرداد، در آستانه ماه مبارک رمضان، پیرامون موضوع توسعه و تقویت مدارس اسلامی پایان هفته و نحوه گسترش و بهبود وضعیت آنها، در مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار شد.

 

این برنامه که با قرائت قرآن آغاز شد، با سخنان حجت‌الاسلام نجم، مسؤول مرکز اسلامی «سکینه تراست» در لندن که اداره جلسه را نیز به عهده داشت، ادامه یافت.

 

در ادامه این همایش، ضامن، یکی از مسؤولان مدارس آخر هفته اسلامی، گزارش مختصری از وضعیت مدرسه‌ای که در آن اشتغال دارد، ارائه داد.

 

حجت‌الاسلام سیدعباس نقوی، یکی از اعضای هیئت امنای جامعه علمای شیعه اروپا نیز در ادامه این برنامه سخنانی در رابطه با فواید آموزش به طور عام بیان و تأکید کرد: آموزش را نباید به عنوان وسیله‌ای برای زندگی‌کردن که باید به عنوان خود زندگی مورد توجه قرار داد.

 

حجت‌الاسلام‌ سید‌مرتضی کشمیری، نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی در انگلستان سخنران دیگر اجلاس بود که ابتدا درگذشت عالم ربانی آیت‌الله شیخ محمد مهدی آصفی را تسلیت گفت و او را مردی معرفی کرد که عالم، عامل و زاهد نسبت به دنیا بود.

 

وی گفت: با توجه به شناخت نزدیک آن مرحوم از حدود سال‌های 1970 و همنشینی و همسایگی با وی می‌تواند با قاطعیت بگوید که وی مردی واجد اخلاق و صفات نیکو بود و مهم‌ترین ویژگی‌اش این بود که به آنچه می‌گفت خود نیز عمل می‌کرد.

 

حجت‌الاسلام‌ کشمیری با ذکر برخی آیات و روایات یادآوری کرد که همه انسان‌ها و مهم‌تر از همه روحانیان باید همان‌طور رفتار کنند که موعظه می‌کنند.

 

سخنران بعدی این اجلاس حجت‌الاسلام شیخ عیسی جهانگیر، رییس کالج اسلامی لندن بود که به برخی نقاط قوت و ضعف آموزشی و مدارس اسلامی در انگلستان اشاره کرد.

 

حجت‌الاسلام شیخ علی عالمی، رییس مجمع جهانی اسلامی لندن در نوبت سخنرانی خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از مسؤولان مرکز اسلامی و حجت‌الاسلام شمالی به خاطر برگزاری این اجلاس به دو مطلب در زمینه تقویت مدارس اسلامی اشاره کرد.

 

سخنران دیگر این نشست حجت‌الاسلام ظفر عباس ملک، رییس مجلس علمای شیعه اروپا بود که سخنان خود را با تسلیت درگذشت آیت‌الله آصفی آغاز کرد.

 

سخنران پایانی این اجلاس حجت‌الاسلام محمد علی شمالی رییس مرکز اسلامی انگلیس نیز ضمن تشکر از حضور علما و خطبا در این همایش، حفظ جامعه در مسیر درست را وظیفه دشوار علما در جهان فعلی برشمرد.

 

وی در ادامه ضمن ناکافی‌دانستن تعداد مدارس اسلامی در انگلستان و نگران‌کننده بودن این وضعیت از علما و خطبا خواست که همواره جامعه مورد خطاب خود را برای کمک به تأسیس این‌گونه مدارس تشویق کنند.

 

حجت‌الاسلام شمالی وضعیت آمریکای شمالی و حتی آفریقا از نظر تعداد مدارس اسلامی و شیعی را از اروپا بهتر برشمرد و خواستار فعالیت بیشتر برای ایجاد این‌گونه مدارس شد./982/ب102/د

ارسال نظرات