۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۲۶۶۰۷۹
حجت الاسلام آقاتهرانی:

سبک زندگی دینی راه نجات از تجمل‌گرایی است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: قناعت نقطه مقابل زیاده خواهی است، برای گریز از مشکلاتی که متأسفانه با آن درگیر هستیم، لازم است، فرهنگ قناعت و سبک زندگی دینی در جامعه بیش از گذشته ترویج پیدا کند.
آقاتهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عصر امروز در مسجد امامزاده سیدمحمد(ع) شهرستان مراغه و در جمع اقشار مختلف مردم این شهر اظهار داشت: توجه به آموزه‌های اسلامی راه نجات از تفکر و فرهنگ غلط غربی رایج در برخی از سطوح فردی و اجتماعی است.


وی با اشاره به این‌که زیاده خواهی موجب بروز مشکلات در جامعه می شود، خاطرنشان کرد: قناعت نقطه مقابل زیاده خواهی است، برای گریز از مشکلاتی که متأسفانه با آن درگیر هستیم، لازم است، فرهنگ قناعت و سبک زندگی دینی در جامعه بیش از گذشته ترویج یابد.


حجت الاسلام آقاتهرانی با بیان این‌که متأسفانه نوع زندگی امروز مردم با سبک زندگی اسلامی منافات دارد، گفت: در اسلام تشریفات، تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری مذموم شمرده می شود، در حالی که امروز در جامعه به عنوان ارزش یاد می شود، در حقیقت سبک زندگی دینی راه نجات از تجمل‌گرایی است.


نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تعریف الگوی صحیح مصرف برای مردم، گفت: آموزه های دین مبین اسلام و سفارشات ائمه اطهار(ع) همواره بر پرهیز از اسراف تاکید کرده اند، امروز نیازمند اصلاح الگوی مصرف در بسیاری از زمینه ها هستیم.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با اشاره به این‌که اگر در این برهه از زمان کسی کار و تلاش نکند، به نوعی خیانت کرده است، ادامه داد: باید با کار درست و تکیه بر شعار امسال، دین و وظیفه خود را به امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، شهدا و مردم ادا کنیم.


وی همچنین در بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از مرکز ترک اعتیاد گلستان شهرستان مراغه با بیان این‌که نجات بیماران از چنگال اعتیاد و مواد مخدر خانمان‌سوز، پیروی از سیره پیامبران الهی(ع) است، گفت: تلاش می کنیم اقدامات لازم برای حمایت هر چه بهتر از فعالیت کانون های ترک اعتیاد در سطح کشور انجام شود.


حجت الاسلام آقاتهرانی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسگری(ع) مبنی بر برگرداندن از عادت اعتیاد نوعی معجزه الهی است، افزود: به تبعیت از این حدیث، اقدام مددکاران ترک اعتیاد نوعی ادامه راه و روش انبیای و ائمه اطهار (ع) است، این کمیسیون برای حمایت از کانون های ترک اعتیاد در کشور تلاش جدی می کند.


وی ادامه داد: تشکل های مردمی و خیریه ها به دلیل این‌که از توده عامه مردم هستند، بسیاری از دغدغه ها و مشکلات ناشی از اعتیاد را می شناسند و بهتر می توانند با مردم و حتی افراد معتاد ارتباط برقرار کرده و نسبت به کارهای درمانی و پیشگیرانه آن ها اقدام کنند./853/پ202/ح

ارسال نظرات