۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۲۶۶۰۸۴

اعلام برنامه‌های هفته جاری حرم بانوی کرامت

خبرگزاری رسا ـ برای استفاده هرچه بیشتر زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س) خدمات ویژه فرهنگی همانند اجرای برنامه هایی برای کودکان و نوجوانان، شخصیت شناسی حضرت معصومه(س)، حرم گردی، مسابقه، نمایشگاه، موزه و کتابخانه در نظر گرفته شده است.
برنامه هفتگي حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برنامه هفته جاری حرم مطهر حضرت معصومه(س) از سوی مدیریت آستان مقدس اعلام شد.


بر اساس این گزارش، سخنرانی پیش از اذان ظهر و بیان احکام به وسیله حجج اسلام رضایی قمی، عباسی خراسانی و عباسی فردوئی صورت می گیرد.


همچنین در راستای پاسخگویی به پرسش های زائران و مجاوران حرم مطهر، برنامه زمزم معرفت همه روزه با حضور کارشناسان برجسته یک ساعت و نیم مانده به اذان مغرب در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می شود که در هفته جاری حجج اسلام تراشیون، وحید پور، رستم نژاد، ملکی، محمدی و کلباسی در این برنامه حضور پیدا می کنند.


بعد از نماز مغرب و عشا نیز حجج اسلام ماندگاری با موضوع تربیت از منظر قرآن، حسینی قمی با موضوع درس هایی از نهج البلاغه، مؤمنی با موضوع شرح فرازهایی از صحیفه سجادیه، صالحی خوانساری با موضوع ویژگی های عباد الرحمان، رفیعی با موضوع تفسیر قرآن، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی و حجت الاسلام صابری اراکی به ایراد سخن می پردازند.


دعای توسل سه شنبه شب از سوی هیأت جانبازان استان قم و زیارت عاشورا پنجشنبه بعد از نماز صبح با نوای حسن شالبافان قرائت می شود، همچنین نیایش صبحگاهی بعد از نماز صبح به وسیله حجت الاسلام انواری اجرا می شود.


دعای کمیل پنج شنبه شب در شبستان امام خمینی(ره) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) و با نوای حسن مالکی نژاد برگزار می شود، همچنین زیارت جامعه کبیره پنجشنبه شب ساعت 22:30 به وسیله حجت الاسلام شهیدی قرائت می شود.


در صبح روز جمعه نیز مراسم معنوی دعای ندبه با سخنرانی حجت الاسلام حسین پور و با نوای حسن مالکی نژاد برگزار می شود، همچنین خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته قم به وسیله حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعة المصطفی ایراد خواهد شد؛ مناجات شعبانیه نیز هر شب ساعت 21:30 در شبستان امام خمینی(ره) برگزار است.


گفتنی است، برای استفاده هرچه بیشتر زائران و مجاوران حرم مطهر خدمات ویژه فرهنگی همانند اجرای برنامه هایی برای کودکان و نوجوانان، شخصیت شناسی حضرت معصومه(س)، حرم گردی، مسابقه، نمایشگاه، موزه و کتابخانه در نظر گرفته شده است./1323/ت303/ی

ارسال نظرات