۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۲۶۶۰۹۱
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

کوتاهی در قبال عدم پایبندی دیپلمات های خارجی به قوانین داخلی پذیرفتنی نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این که مسؤولان نباید به خدشه دار شدن پروتکل ایران اسلامی بی تفاوت باشند، گفت: هیأت پارلمانی اروپا، ادب دیپلماتیک را در ملاقات های خود در تهران رعایت نکرد.
حجت‌الاسلام عليرضا سليمي

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که برخی دولتمردان در عمل با تساهل و تسامح رفتار می کنند، گفت: ورود هر شخص به کشور باید بر اساس آداب و روسم و الزامات آن کشور باشد.

 

 

وی افزود: هیأت پارلمانی اروپا ادب دیپلماتیک را در ملاقات های خود در تهران رعایت نکرد، چرا که باید به پروتکل التزام داشته باشند و رعایت پوشش مناسب جزو پروتکل کشور ایران است.

 

 

حجت الاسلام سلیمی با اشاره به این که مسؤولان نباید به خدشه دار شدن پروتکل ایران اسلامی بی تفاوت باشند، گفت: بی تفاوتی به پروتکل در سفر هیأت پارلمانی به ایران از دید مردم مخفی نخواهد ماند.

 

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این که مردم به موقع در برابر این بی تفاوتی های به پروتکل موضع خواهند گرفت، گفت: انتظار می رود با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد، مسؤولان اجازه زیر پاگذاشتن پروتکل های کشور را ندهند.

 

 

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی بی توجهی به پروتکل را نوعی تحریف امام دانست و گفت: امام راحل اجازه تعرض به پروتکل را نمی داد.

 

 

به گفته وی، گوشزد نکردن پروتکل به مهمانان خارجی نشان از خودباختگی، تساهل و تسامح و همچنین همان تحریف امام خمینی(ره) است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرد.

 

 

حجت الاسلام سلیمی گفت: افرادی که در گوشزد کردن پروتکل به هیأت پارلمانی اروپا کوتاهی کردند باید توبیخ شوند تا دیگر شاهد تکرار این موارد نباشیم./1307/ت302/ج

ارسال نظرات