۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۲۶۶۰۹۵
رائفی پور:

جاهلیت مدرن زیر سایه امپراطوری رسانه ای، چالش امروز جهان است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه با بیان این که جهان معاصر درگیر با جاهلیت مدرن شده است، گفت: با نوعی جهالت مدرن در زیر سایه امپراطوری رسانه ها که تعیین کننده سبک زندگی بشیریت هستند مواجه هستیم.
استاد رائفي پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، علی اکبر رائفی پور، استاد حوزه و دانشگاه شی گذشته در آخرین شب مراسم دهه مهدویت در مسجد مقدس محدثین بابل با اشاره به صف بندی های جهانی در دو گروه خیر و شر تصریح کرد: امروز شاهدیم که صهیونیست ها، مسیحیت افراطی و جریان تکفیری در یک صف علیه شیعه حقیقی متحد شده اند.

 

وی افزود: امروز جبهه شیطانی در حال تغییر مسیر تربیتی جهان و اثر گذاری به منظور دست یابی به اهداف سلطه گرایی خود است.

 

این محقق برجسته حوزه مهدویت با انتقاد از عدم جدیت در حوزه تربیت اسلامی و اهتمام ضعیف در این فرایند گفت: پیامبر اسلام برای رها شدن انسان ها از جهالت خود به سوی آنها می رفت و با زبان آنها سخن می گفت و به همین دلیل کسانی که خود را رهرو پیامبر اعظم(ص) می دانند باید پیامبرگونه عمل کنند.

 

وی کار امیرالمؤمنین(ع) را بسیار سخت تر پیامبر(ص) عنوان کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) با تأسیس جامعه اسلامی سعی کرد تا تغییر کلی در حوزه تربیت انجام دهد و به همین دلیل اسلام آوردن به پیامبر و نهادینه شدن ایمان در دل ها به امامت سپرده شد.

 

رائفی پور ادامه داد: مسیر تربیت پیامبر(ص) باید با امامت امیرالمؤمنین(ع) ادامه پیدا می کرد اما جهالت امت اسلامی این مسیر را منقطع ساخت و انحراف های بعد از پیامبر اسلام پدیدار گشت.

 

وی با اشاره به این که سیر تربیت دارای مراتب مختلف است، اظهار داشت: آمیخته شدن شور، شعور و شعار موجب اثر بخشی است و اگر این سه با هم و در کنار هم قرار نگیرند، موجب خسران می شود.

 

این استاد دانشگاه افزود: فرهنگ شدن جاهلیت و نهادینه شدن آن خطری بزرگ است که نمونه بارز آن در گذشته زنده به گور کردن دختران از سوی اعراب جاهلی بود.

 

وی با بیان این که جهان معاصر درگیر با جاهلیت مدرن شده است، اذعان کرد: با نوعی جهالت مدرن در زیر سایه امپراطوری رسانه ها که تعیین کننده سبک زندگی بشیریت هستند مواجه هستیم.

 

رائفی پور با اشاره به این که امروز در جهان معاصر شاهد نوعی دیگر از کشتن فرزندان از سوی والدین هستیم، ادامه داد: در هر سال 45 میلیون سقط جنین در دنیا صورت می گیرد، اما با القائات رسانه های صهیونیستی برخلاف زنده به گور کردن دختران در جاهلیت عرب، این جهالت مدرن اصلا مذموم و ناپسند جلوه نمی کند.

 

وی یکی از وظایف مبلغان حوزه دین و فعالان عرصه فرهنگ را تبیین این جهالت ها و بصیرت افزایی دانست و گفت: یکی دیگر از نمادهای جاهلیت مدرن ثبت رکوردهای عجیب و غریب و به دور از عقلانیت در کتاب گینس است زیرا در جاهلیت مدرن تکنولوژی در خدمت خود قرار داده است.

 

این پژوهشگر حوزه صهیونیسم و مهدویت با بیان این که جاهلیت با دوری از خدا شکل می گیرد، خاطرنشان کرد: امروز هر شیعه وظیفه دارد تا به هر طریق تلاش مجدانه ای را در معرفی حقیقت هستی و چهره منجی آخرالزمان کند زیرا منتظر واقعی کسی است که در این حوزه در سطح وسیع جهانی کار کند زیرا انقلاب امام زمان حوزه جهانی را در بر می گیرد.

 

وی یکی از نمادهای جهالت در جامعه ما را مدگرایی غربی برشمرد و افزود: برخی ها دل هاشان با خیر است اما با رفتارهای خود به جریان شر خدمت می کنند.

 

رائفی پور تصریح کرد: ما متأسفانه در موضوع مهدویت غفلت کرده ایم و نتوانستیم شخصیت های بزرگ جهان تشیع را خوب و درست در حوزه رسانه هایی اعم از چند رسانه ای ها و فضاهای مجازی به دنیا معرفی کنیم.

 

این استاد دانشگاه، فعالیت های دشمنان شیعه و امام زمان(عج) برای انحراف در بشیریت امروز را مورد توجه قرار داد و گفت: جریان صهیونیست در صدد اسطوره سازی دلخواه خود و معرفی آنان با ابزار رسانه به جهان است تا مردم جهان و حتی نسل جوان شیعه از شناخت حقیقت عالم دور شوند.

 

وی ادامه داد: در دنیا هزینه خرید تسلیحات نظامی برابر با 2.1 تریلون دلار است تا بشر همدیگر را بکشند و نیمی از غذاهای دنیا دور ریخته می شود در صورتی که نیمی از کودکان دنیا گرسنه اند و این به خاطر عدم وجود مدیریت در حوزه جهانی است.

 

رائفی پور ظهور امام عصر(عج) را در دست گرفتن مدیریت جهان دانست و گفت: وعده الهی بر این است که دنیا از مدیریت صهیونیست ها و ظالمین دنیا خارج شود و به دست صاحب اصلی اش برسد زیرا خداوند متعال برای انسان هم در دنیا و هم در آخرت حسنه و خوبی می خواهد.

 

وی یکی دیگر از تلاش های دشمنان اسلام و استکبار بین الملل را در برجسته سازی برخی از امور و بایکت خبری برخی دیگر دانست و خاطرنشان کرد: بنا بر وعده الهی در قرآن خداوند کشتی نوح را سالم برای عبرت انسان ها تا پایان تاریخ سالم نگه می دارد و علیرغم اینکه کشتی نوح سالم در بالای کوه آرارات قرار دارد، این مسأله در بایکوت خبری و تحقیقی قرار دارد.

 

این استاد دانشگاه افزود: در انگلیس و هلند در حال تصویب قانونی هستند تا جلوی برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی را به بهانه ترویج خشونت بگیرند اما برای قمه زنان عاشورا در ملا عام تدابیر ویژه ای در نظر می گیرند تا چهره ی شیعه را مخدوش سازند.

 

رائفی پور با توصیه به جوانان برای زندگی آرمانگرایانه و نیافتادن در دام فرهنگ و سبک زندگی غربی گفت: اگر انسان به گفته پیامبردرونی که عقل است و پیامبر بیرونی که فرستادگان الهی است توجه کند در دام جهالت مدرن امروز نخواهد افتاد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات