۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۶۶۱۱۰

المنار از پاکسازی 64 درصد منطقه مرزی بین لبنان و سوریه از سوی حزب الله خبر داد

خبرگزاری رسا ـ تلویزیون المنار اعلام کرد که رزمندگان مقاومت موفق شدند 64 درصد مناطقی که گروهک‌های تروریستی «داعش» و «جبهه النصره» در منطقه مرزی بین سوریه و لبنان اشغال کرده بودند، را پاکسازی کنند.
حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رزمندگان مقاومت اسلامی از بدو آغاز عملیات نظامی در امتداد سلسله کوه‌های شرقی لبنان تاکنون موفق شدند 225 کیلومتر مربع از ارتفاعات از جمله 110 کیلومتر از مساحت ارتفاعات «عرسال» واقع در شرق لبنان را از حضور تروریست‌ها پاکسازی‌ کنند.

 

به گزارش وبگاه خبری تلویزیون «المنار»، رزمندگان حزب الله علاوه بر پاکسازی 110 کیلومتر مربع ارتفاعات عرسال، کنترل 115 کیلومتر مربع دیگر از ارتفاعات «بریتال» و «نحله» را نیز به دست گرفتند.

 

بر اساس این گزارش، رزمندگان مقاومت و ارتش سوریه در منطقه مرزی قلمون واقع در غرب سوریه نیز موفق شدند 287 کیلومتر مربع از جمله ارتفاعات «فلیطه» واقع در 50 کیلومتر مربع را پاکسازی و آزاد کنند.

 

این گزارش حاکی است که از بدو آغاز عملیات پاکسازی مناطق مرزی بین لبنان و سوریه تا کنون بیش از نصف مساحتی که گروهک‌های تروریستی داعش و جبهه اشغال کرده بودند، آزاد شدند. کنترل بیش از 90 درصد مواضع جبهه النصره نیز به دست نیروهای مقاومت افتاد.

 

به گزارش تلویزیون المنار وابسته به حزب الله، تاکنون نزدیک به 512 کیلومتر مربع از 800 کیلومتر مربعی که داعش و جبهه النصره در ارتفاعات بین سوریه و لبنان اشغال کرده بودند، پاکسازی شدند.

 

رزمندگان حزب الله با همکاری نیروهای ارتش سوریه تقریبا از یک ماه گذشته عملیات پاکسازی منطقه مرزی قلمون واقع بین خاک سوریه و لبنان را آغاز کرده و تا کنون بسیاری از مناطق را از حضور تروریست‌های جبهه النصره پاکسازی کردند.

 

افراد مسلح وابسته به داعش و جبهه النصره تابستان سال گذشته از خاک سوریه وارد لبنان شده و پس از حمله به مراکز نظامی ارتش و نیروهای امنیتی، ده‌ها تن از سربازان ارتش و نیروهای ژاندارمری را به اسارت گرفتند. افراد مسلح خواسته‌هایی از جمله آزادی تروریست‌های وابسته به خود از زندان‌های لبنان، دریافت اموال از دولت لبنان و خروج حزب الله از سوریه را شرط آزادی اسرای لبنان اعلام کرده‌اند.

 

درگیری‌ها در عرسال زمانی آغاز شد که ارتش لبنان یکی از تروریست‌های جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه را دستگیر کرد و تروریست‌های القاعده‌ای نیز اقدام به حمله یک مرکز امنیتی در شهر عرسال در نزدیک مرز سوریه با لبنان کردند که در این حمله  چهار نفر از جمله دو غیر نظامی کشته شدند و تروریست‌ها 20 نفر از نیروهای امنیتی را ربودند./980/ب102/د

ارسال نظرات