۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۶۶۱۲۹
میرکاظمی در صحن علنی مجلس:

در هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم به نمایندگان مجلس توهین نشده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: : در هیچ دولتی مثل دولت شما به نمایندگان توهین نشده است و متاسفانه در روزنامه های دولت اصلاحات به مقدسات هم توهین شد و امروز با روی کار آمدن آقای جنتی همان حوادث دوباره در حال رخ دادن است.
مجلس شوراي اسلامي سيد مسعود ميرکاظمي

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به بخش اول اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ایجاد محدودیت آزادی بیان در کشور ، اظهار کرد: سوال ما از وزیر درباره برخورد دوگانه در این روند می‌باشد چرا که همواره یک عده در تنگنا قرار گرفته و یک عده بدون تنگنا به مسیر خود ادامه می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه سوال مذکور در اسفند سال 92 مطرح شده است، افزود: مدتی از روی کار آمدن دولت یازدهم نگذشته بود که شاهد فشار این دولت به منتقدان شدیم که با گذشت 16 ماه وضعیت نه تنها بهتر نشده که بدتر هم شده است.

 

در قانون مطبوعات جرمی به عنوان انتقاد از دولت وجود ندارد

نماینده مردم تهران ادامه داد: یک برخورد دوگانه از سوی دولت با منتقدان انجام می‌شود که به صلاح نیست.

 

میرکاظمی در ادامه با اشاره به اصل 24 قانون اساسی گفت: طبق این ماده نشریات و رسانه‌ها در جریان اظهارات خود آزاد هستند و هیچ جای قانون و قانون مطبوعات، جرمی به عنوان نقد دولت وجود ندارد ولی آنچه که دولت انجام می‌دهد حاکی از رفتار دوگانه با مطبوعات و حمایت از کسانی است که بی‌حرمتی به منتقدین دولت، علما، نمایندگان مجلس و مقدسات نظام را در پرونده خود دارند.


این نماینده مردم تهران در ادامه خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شما وزیر کابینه هستید و اگر این دولت وظیفه ندارد وظیفه شما است که ظرفیت سازی کنید اما متأسفانه فرمان دست دیگران است و شما باید پاسخگو باشید و اجازه ندهید که مثلا در نشست منتقدان دانشجویی از حضور دانشجویان به این نشست ممانعت صورت پذیرد.

 

حذف دانشجویان حزب اللهی توسط دولت

وی مجددا خطاب به وزیر تأکید کرد: آقای جنتی حذف دانشجویان حزب‌اللهی چه صیغه‌ای است که دولت در درون خود راه انداخته است.

 

نماینده مردم تهران با بیان اینکه آیا باید همه تملق گوی دولت باشند تا دولت از آنها رضایت خاطری داشته باشد تأکید کرد: این جای تعجب دارد که بیشترین نیروهای امنیتی در دولت یازدهم تجمع دارند کسانی که متخصص جنگ روانی هستند.

 

میرکاظمی در ادامه با بیان اینکه برخورد دوگانه‌ای که درباره مصوبات شورای عالی امنیت از سوی دولت صورت گرفته خطاب به وزیر فرهنگ گفت: ما می‌دانیم که کرسنت یک قراداد ننگین و پراز فساد است که این موضوع حتی می‌تواند تا سالهای سال قابل جبران نباشد اما اشکال بر سر این است که افرادی در رابطه با این موضوع برسر کار هستند که خود به نوعی متهم این پرونده بودند.

 

میرکاظمی در ادامه مجددا خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: آقای وزیر چرا نباید در رابطه با پرونده کرسنت مطلبی نوشته شود اینکه این موضوع تحت نظر شورای عالی امنیت است اشکالی بر این نیست ولی شما باید بدانید که دولت موظف به رعایت همه مصوبات شورای عالی امنیت است.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه شما با مصوبات شورای امنیت ملی برخورد دو گانه انجام می دهید، اظهار کرد: شما حتی در دولت اجازه انتقاد را از صداوسیما هم گرفتید، صداو سیما حق ندارد حتی یک گزارش درباره گرانی ها که امان مردم را بریده است، پخش کند و حتی دولت در انتخاب نمایندگان برای برنامه های تلویزیونی نیز دخالت می کند.

 

میرکاظمی با بیان اینکه در دو سال اخیر روزنامه های موافق شما حتی از تعرض به خانواده های شهدا نیز دریغ نکردند، افزود: در هیچ دولتی مثل دولت شما به نمایندگان توهین نشده است و متاسفانه در روزنامه های دولت اصلاحات به مقدسات هم توهین شد و امروز با روی کار آمدن آقای جنتی همان حوادث دوباره در حال رخ دادن است./858/پ202/ج

 

ارسال نظرات