۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۶۶۲۱۷
دارالافتای مصر تأکید کرد؛

پیوستن به داعش راه برگشت ندارد

خبرگزاری رسا ـ دارالافتای مصر تأکید کرد که پیوستن به داعش هیچ راه بازگشتی ندارد و عناصر این گروه تا آخر عمر باید در خدمت تروریسم باشند.
دارالافتاي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز رصد فتواهای تکفیری دارالافتای مصر، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ملحق شدن به گرو‌ه‌های تکفیری خشونت طلب، راه بازگشتی ندارد؛ چرا که این گروه‌ها به اعضای خود اجازه بازگشت به وطن را نمی‌دهند و باید تا زمان مرگ در اقدامات این گروه‌ها فعالیت کنند.


این مرکز اعلام کرد: پس از اینکه داعش به طور وحشیانه ای، صد نفر از اعضای خود را که قصد بازگشت به وطن خود را داشتند، گردن زد، دیگر اعضای این گروه به این نتیجه رسیده‌اند که تا پایان عمر خود باید اسیر این سازمان تروریستی باشند.


در این بیانیه آمده است: پیوستن بسیاری از جوانان از کشورهای گوناگون به این سازمان تکفیری افراطی در پی تبلیغات مسموم کننده‌ای است که از سوی مبلغان تکفیری و افراط گرای تابع این سازمان انجام می‌شود.


این بیانیه به اعترافات برخی از عناصر فعال این گروه که پس از مدتی موفق به فرار از مناطق تحت سیطره داعش شده‌اند اشاره کرده و آورده است: در گفت‌وگو با برخی از این افراد روشن می‌شود که تمام ادعاهای مبلغان تکفیری این گروها کذب محض بوده و رهبران داعش تحت لوای اسلامی هولناک‌ترین جنایات را انجام می‌دهند.


این مرکز در پایان از تمام جوانان به ویژه در مصر و دیگر بلاد اسلامی خواست فریب تبلیغات گمراه کننده مبلغان تکفیری این گروه‌ها را نخورند و بدانند که این گروه هیچ اقدامی که در ارتباط با مبانی اسلام باشد، انجام نمی‌دهد و آگاه باشند که پیوستن به داعش راه برگشتی ندارد./1321/ب902/د

ارسال نظرات