۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۶۶۳۵۳

جشنواره «من و امام زمانم» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ جشنواره فرهنگی هنری «من و امام زمانم» به همت جامعه القرآن الکریم و اهل البیت(ع) تبریز با معرفی و تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.
کودکان مسلمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جشنواره فرهنگی هنری «من و امام زمانم» با هدف آشنایی کودکان با امام زمان(عج) و زمینه‎سازی جهت ابراز احساسات خردسالان نسبت به امام عصر  به همت جامعه القرآن الکریم و اهل البیت(ع) تبریز برگزار شد.


بنابر این گزارش، در این جشنواره که با شرکت قرآن‏‎آموزان جامعةالقرآن در سه گروه سنی 4 و 5ساله، 7 و 6 ساله، 9 و 8 ساله برگزار شد، نونهالان قرآنی احساسات پاک خود را نسبت به امام عصر(عج) درقالب نقاشی «من و امام زمانم» به نمایش گذاشتند، ضمن آنکه به نفرات برگزیده هرسه گروه جوایزی اهدا شد.


هدف از برگزاری جشنواره «کودک، انتظار، نشاط» نیز اقدامی در راستای سیاست‎های ترویجی مؤسسه جامعه القرآن الکریم و اهل البیت(ع) تبریز  است که تداوم برگزاری آن خواهد توانست رفتارهایی که قرار است کودک با آن رشد و پرورش یابد، مطابق با آموزه های قرآنی و ائمه اطهار(ع) شود.


شعبه استانی جامعةالقرآن‌الکریم اهل بیت(ع) ازسال 1388 فعالیت خود را با 180 نفر علاقمند به فراگیری آموزش قرآن و 4 مربی مجرب که همگی حافظ کل قرآن بودند، با دایر کردن یک شعبه آغاز کرد که اکنون بعداز گذشت 6 سال، با دارا بودن 20 هزار قرآن‌آموز در 10 نقطه از شهر تبریز و شهرستان‌های جلفا، مرند، میانه، هادی‌شهر و مراغه به فعالیت می‌پردازد.


این جشنواره نیز با بهره‌گیری از شیوه‌های نو در ترویج معارف دینی و ارزش های قرآنی با حضور مربیان مجرب و تقویت جنبه‌های جذاب آموزش قرآن به فراگیران برگزار شد که ضمن فراهم کردن فضای نشاط و جذاب ویژه کودکان، فرصتی برای ترویج آموزه های قرآن و اهل بیت بوده است.


بر اساس این گزارش، در این مرکز نونهالان فراگیر قرآن در سنین مختلف، قرآن و احادیث ائمه اطهار(ع) را با کتاب‌هایی که باتصاویر زیبا و کودک‌پسند تصویرگری شده‌اند و مخصوص رده سنی گروه ویژه خود هستند، می‌آموزند؛ به بیانی دیگر هم روخوانی، روان‌خوانی، حفظ و فهم قرآن با شعر و قصه و بازی‌های کودکانه به خردسال آموزش داده می‌شود./853/د101/ب4

ارسال نظرات