۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۶۶۳۷۸
استاد حوزه علمیه:

پیامبران نفس انسان را از جهل بر سر سفره علم می‌آوردند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: طبیب از اسامی خداوند و پیامبران است و طبابت پیامبران این است که نفس انسان را از جهل بیرون آورده و سر سفره علم می‌نشانند.
حجت الاسلام زماني قمشه اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام قربانعلی قمشه‌ای فیلسوف و استاد حوزه علمیه، پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش طبیب روحانی در تجلیل از مقام علمی و اخلاقی حرت آیت‌الله جوادی آملی، که در دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: طبابت کار پیامبران است.

 

وی افزود: علامه طباطبایی تفسیر را به عنوان آخرین مرحله تکامل علمی دانشمند تلقی می‌کرد و می‌فرمود حکمت و عرفان باید در خدمت قرآن باشد و تا آن سرمایه علمی مورد نیاز را دانشمند نداشته باشد نمی‌تواند تفسیر بنویسد.

 

استاد حوزه عملیه، عنوان کرد: طبیب از اسامی خداوند تبارک و تعالی و پیامبران است طبابت پیامبران این است که نفس انسان را از جهل بیرون آورده و سر سفره علم  می‌نشانند.

 

حجت‌الاسلام قمشه‌ای، در ادامه بیان داشت: در درجه اول حضرت پروردگار و در درجه بعد در توحید افعالی طبیب و شافی پیامبران هستند امروز نیز دانشمدانی که با پیروی از پیامبران به طبابت نفسانی و جسمانی انسان‌ها می‌پردازند نقش شافی را پیدا می‌کنند، این طب اصل بیماریهای روانی و اخلاقی انسان را مداوا می‌کند.

 

وی با اشاره به این‌که برخی از علما و بزرگان با خواندن آیه‌ای از قرآن بیمار را شفا می‌دادند، گفت: حضرت آیت‌الله جوادی آملی قبل و بعد از انقلاب از امام راحل به صورت ثابت حمایت می‌کردند و بحث جانانه‌ای در زمینه ولایت فقیه مطرح کردند که خوب است مردم به آن مراجعه داشته باشند.

 

این استاد حوزه علمیه، در پایان خاطرنشان کرد: برای معرفی استاد حرت آیت‌الله جوادی آملی در این جلسه زمان کم است باید مکتب ایشان از نظر فلسفی، تفسیری و عرفانی مورد بررسی قرار گیرد تا ایشان شناخته شود./807/پ202/ب4

ارسال نظرات