۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۶۶۳۹۰

اعتقاد صهیونیست‎ها به مخالفت جهانیان با آنان

خبرگزاری رسا ـ بیش از ۷۰ درصد ساکنان اراضی اشغالی این احساس را دارند که تمام جهان ضد آن‌ها است.
يهود

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نشریه صهیونیستی یدیعوت‌ آحارانوت نوشت که براساس گزارش «مؤسسه دموکراسی اسرائیل» و دانشگاه تل‌آویو، ساکنان اراضی اشغالی فلطسین از نزول و وخیم شدن جایگاه بین‌المللی رژیم صهیونیستی آگاه هستند که ظاهرا ناشی از تشدید درخواست‌ها برای تحریم این رژیم و نهادهای آن هستند.

 

در این گزارش آمده است که اکثریت (71 درصد) ساکنان اراضی اشغالی فلسطین با این گزاره موافق هستند: «کشورهای جهان از اسرائیل تقاضاهایی را دارند که آن‌ها را از دیگر کشورهایی که در وضعیت نزاع قرار دارند، تقاضا نمی‌کنند». 

 

این درک نشان دهنده یک توافق وسیع بین ساکنان سرزمین‌های اشغالی بر سر این احساس است که «تمام جهان علیه ما هستند».

 

یدیعوت آحارانوت نوشت: براساس این مطالعه، در یک مورد مشابه نیز اکثریت بزرگی (69 درصد) از یهودیان اسرائیلی بیان داشته‌اند که روابط اسرائیل با دیگر کشورها خوب نیست.

 

طبق ای پیمایش، 79 درصد یهودیان اسرائیلی گفته‌اند آن‌ها در تحریم شهرک‌نشینان کرانه باختری شرکت نخواهند کرد، در حالی که 59 درصد اعراب این منطقه عنوان داشته‌اند که اگر تحریم‌ها به خوبی سازماندهی شود، آن‌ها نیز محصولات تولید شده در شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری را خریداری نخواهند کرد.

 

همچنین این گزارش نشان می‌دهد که 75 درصد پاسخگویان علاقه‌ای به سکونت در شهرک‌های صهیونیستی ندارند، حتی اگر بتوانند خانه‌هایی با قیمت‌های ارزان را به دست آورند.

 

این مطالعه نشان می‌دهد که 52 درصد ساکنان اراضی اشغالی حامی جدایی بین مسافران یهودی و فلسطینی در اتوبوس‌ها، همانند آنچه از سوی موشه یعلون، وزیر جنگ این رژیم اعلام شده است./982/ب101/د

ارسال نظرات