۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۶۶۴۰۷
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات استان فارس:

بیش از ۳ هزار مبلغ دینی به مناطق مختلف استان فارس اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ‌ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: امسال در ماه مبارک رمضان بیش از ۳ هزار مبلغ دینی به مناطق مختلف استان فارس اعزام می‌شوند.
شکرالله دانش، معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام شکرالله دانش پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: امسال در ماه مبارک رمضان بیش از 3 هزار مبلغ دینی به مناطق مختلف استان فارس اعزام می‌شوند تا پاسخگویی مسائل دینی مردم باشند.

 

وی گفت: در ماه مبارک رمضان امسال برنامه‌های فرهنگی از جمله آموزش رایگان قرآن کریم، کلاس‌های اخلاق و بیش از پنج هزار کرسی موعظه در تمام مساجد استان و برای استفاده عموم اجرا می‌شود.

 

حجت‌الاسلام دانش با اشاره به دهه نکوداشت مساجد افزود: پاکیزگی مساجد به عنوان یک دستورالعمل قرآنی است به همین سبب در دهه غبارروبی مساجد برای پاکیزگی، رفع نواقص مسجد، نوسازی کتاب‌ها و کتابخانه‌ها، پاکیزگی فرش‌ها و برنامه‌های فرهنگی مساجد باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس با بیان اینکه تمیز و آراسته بودن فضای مساجد سبب جذب بیشتر جوانان می‌شود، خاطرنشان کرد: در دهه نکوداشت مساجد حدود چهار هزار مسجد، حسینیه و بقاع متبرکه در استان فارس عطر افشانی، غبارروبی و آماده پذیرایی از مردم در ماه مبارک رمضان می‌شود.

 

حسین کریمی، مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس نیز در این نشست گفت: با هماهنگی‌های انجام شده تشکل‌های موجود در هر مسجد مشتمل بر هیأت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و پایگاه‌های مقاومت با محوریت ائمه جماعت مساجد در امر غبارروبی مساجد همکاری دارند.

 

وی اظهار داشت: شست‌وشوی فرش‌های مساجد یکی از مشکلات پیش روست که هنوز عملی نشده و امسال این مهم با همکاری شهرداری شیراز انجام می‌شود تا غبارروبی مساجد به طور شایسته انجام شود./919/د101/ب4

ارسال نظرات