۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۶۶۴۱۸

مسلمانان کانادا خواستار مبارزه با جرایم ناشی از تبعیض شدند

خبرگزار ی رسا ـ با توجه به این که بسیاری از قربانیان حاضر به گزارش جرایم ناشی از نفرت نیستند، شورای اسلامی کانادا در کمپینی، مسلمانان و سایر اقشار این کشور را ترغیب به گزارش فوری این موارد می‎کنند.
مسلمانان کانادا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، گروه های مختلفی از مسلمانان سراسر کانادا در واکنش به موارد روز افزون آزار و اذیت مسلمانان، خواستار مبارزه با جرایم ناشی از تبعیض قومی و دینی شدند.
 
احسان گاردی، مدیر اجرایی شورای مسلمانان کانادا در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: دادگاه فدرال کانادا حملات ناشی از تبعیض علیه مسلمانان را به عنوان نقاطی تاریک، مسکوت می گذارد. مردم کانادا به دلایل مختلفی از جمله جلوگیری از بدنامی و رسوایی، مایل به گزارش حملات ضد اسلامی نیستند.
 
وی افزود: هدف ما از پروژه ملی هوشیاری درباره جرایم ناشی از نفرت قومی و دینی، ترغیب مسلمانان و سایر مردم کانادا به گزارش تمام موارد این جرایم است. فعالیت های جدید ما در عرضه اینترنت و رسانه های مجازی این اجازه را می دهد که این جرایم و حملات را به محض وقوع گزارش کرده و در اختیار کل جامعه، سیاستگذاران، مقامات ذیربط و رسانه ها قرار دهیم.
 
گزارش جدید پلیس کانادا حاکی از افزایش تقریبا 44 درصدی حملات علیه مسلمانان از ابتدای سال 2012 تاکنون است.
 
امیره القوابی مشاور امور حقوق بشری شورای مسلمانان کانادا درباره گزارش جدید پلیس گفت: آمار و اطلاعات جدید بسیار نگران کننده است و نشان می دهد که روند نفرت علیه مسلمانان رو به افزایش است. با این حال اطلاعات موجود در شورای اسلامی رشد بیشتری از نفرت را نسبت به آمار مشابه پلیس نشان می دهد و مستلزم توجه بیشتری است.
 
تحقیقات نشان می دهد که دو سوم قربانیان جرایم ناشی از تبعیض حاضر به گزارش این جرایم به پلیس نیستند./847/ب902/د
ارسال نظرات