۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۶۶۶۰۵
رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی:

در بحث انتخابات اجرای قانون اصل است/ دولت در انتخابات بی‌طرف خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قانون اصل است و همانگونه که امام راحل فرمودند:« میزان رای مردم است».
عليرضا رادفر، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، علیرضا رادفر، رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه های جمعی استان اظهار کرد: در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قانون اصل است و همانگونه که امام راحل فرمودند:« میزان رای مردم است».

 

وی افزود: بر اساس راهبرد رهبر معظم انقلاب که فرمودند: « آرای مردم حق الناس است» به دنبال تمهیداتی هستیم که به حرکات قانونی در بحث تبلیغات و انتخابات عمل کرده و ضمن صیانت از آرای مردم از حقوق کاندیدهای انتخاباتی نیز دفاع کنیم.

 

رادفر در خصوص آغاز تبلیغات زودهنگام از سوی برخی کاندیدهای احتمالی مجلس شورای اسلامی گفت: تحرکات انتخاباتی افراد از سوی ستاد انتخابات رصد می شود و در صورتی که برخلاف قانون انتخابات اقدامی صورت گیرد، تذکر داده خواهد شد.

 

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی افزود: معتقدم نباید زیاد فضا را بست کرد، چرا که فعالیت های انتخاباتی در چارچوب قانون برای ورود به انتخابات و شور انتخاباتی لازم است.

 

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره برنامه های ستاد انتخابات آذربایجان غربی به منظور افزایش شور انتخابات، خاطرنشان کرد: اجرای امر قانون، حفظ بی طرفی دستگاه‌های اجرایی و مجریان به مشارکت مردم کمک می‌کند.

 

رادفر تأکید کرد: اگر مردم احساس کنند قانون در حال اجرا است و آراء صیانت خواهد شد، با اطمینان در انتخابات شرکت خواهند کرد.

 

وی همچنین گفت: ورود احزاب و گروه‌های سیاسی قانونی و دارای مجوز برای پرشور کردن انتخابات لازم است و ما نیز آنها را کمک می کنیم.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذرابیجان غربی در ادامه آخرین مهلت استعفای مقام های دولتی برای کاندیداتوری در مجلس شورای اسلامی را 28 خرداد اعلام کرد و افزود: در آذربایجان غربی تا به امروز فقط یک نفر از مجموعه وزارت کشور استعفا داده است که تا 28 خرداد وضعیت رد یا قبول آن مشخص می شود.

 

وی تصریح کرد: دولت در جریان انتخابات حفظ بی طرفی خواهد کرد، ممکن است کسانی به طرفدارای از دولت کاندید شوند ولی اینکه دولت و استانداری آذربایجان غربی حرکتی در راستای حمایت از گروه و جریان خاصی نخواهد کرد.

 

 وی حضور برخی افراد به نمایندگی از ایشان در جلسات تبلیغاتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی را تکذیب کرد و گفت: هرکس در هر کجا ادعای نمایندگی از جانب بنده کرد، اعضای جلسه و دیگران آن را طرد کنند.

 

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی بر بی طرفی دولت در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و گفت: در آینده مردم شاهد این مهم خواهند بود.

 

وی با بیان این که هیچ کدام از مسؤولان حق استفاده از امکانات دولتی و جایگاه و عناوین خود بر حمایت و رد کاندیداها ندارند، خاطرنشان کرد: در صورت هر گونه تخلف برخورد قانونی شده و حتی در صورت لزوم از مقام خود عزل می شوند.

 

رادفر از عدم موافقت مجلس با پیشنهاد افزایش تعداد نمایندگان  استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در انتخابات آتی 12 نفر به عنوان نمایندگان استان آذربایجان غربی در 9 حوزه انتخاباتی به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت.

 

وی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم آذربایجان غربی هفتم اسفند ماه سال جاری برای انتخاب سه نفر از نماینده خبرگان رهبری به پای صندوق های رأی می روند./936/پ202/ح

ارسال نظرات