۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۶۶۶۲۴
حجت الاسلام محسنی اژه ای خبر داد؛

10 سال حبس برای مهدی هاشمی/ اختلاس، ارتشاء و مسائل امنیتی موارد اتهامی

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه از تأیید و ابلاغ حکم مهدی هاشمی خبر داد و گفت: با توجه به اتهامات مطرح شده مهدی هاشمی به ده سال حبس محکوم شده است.
حجت الاسلام محسني اژه اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، معاون اول قوه قضاییه امروز در جمع خبرنگاران از ابلاغ احکام مهدی هاشمی در روز گذشته خبر داد و گفت: اختلاس، ارتشاء و مسائل امنیتی جرایم مهدی هاشمی بود که از سوی دادگاه تجدید نظر تأیید و ابلاغ شد.

 

وی با بیان این که جرایم مهدی هاشمی در سه بخش است، افزود: هر یک از این جرایم، حکم و مجازات مربوط به خود را دارد.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای با اشاره به این که اتهامات مهدی هاشمی در کیفر خواست 12 مورد بوده است، خاطرنشان کرد: در دادگاه بدوی به دلیل این که این جرم ها یک فعل و یک جرم نیست در هم ادغام شدند و به سه جرم مشخص رسید.

 

معاون اول قوه قضاییه با بیان این که جرم مهدی هاشمی، اختلاس، ارتشاء و مسائل امنیتی است و وی از اتهام جاسوسی تبرئه شده است، گفت: در موضوع اختلاس طبق قانون اگر توأم با جعل باشد، مجازات بین 7 تا 10 سال و اگر بدون جعل باشد بین 5 تا 10 سال است که حاکم موظف است طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامی مجازات ده سال را بدهد.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای در مورد جرم رشوه نیز گفت: در این مورد نیز مجازات فرد مجرم از 5 تا 10 سال است که باز هم طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامی حاکم باید ده سال در نظر گرفته شود.

 

معاون اول قوه قضاییه در ادامه سخنان خود به جرایم امنیتی مهدی هاشمی اشاره کرد و گفت: برای مسائل امنیتی بین 2 تا 5 سال حبس در نظر گرفته می‌شود.

 

حجت الاسلام محسنی‎اژه‎ای با بیان این که بالاترین حکم در مقام اجرا برای مهدی هاشمی اجرا خواهد شد، بیان داشت: با توجه به مطالب طرح شده، حکم ده سال برای وی اجرا خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش میانگین ورودی پرونده ها به قوه قضائیه خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به آمار مطرح شده بسیاری از پرونده های ورودی به دستگاه قضایی مربوط به مواد مخدر، دعواها و اختلافات خانوادگی است./1315/پ203/ج

ارسال نظرات