۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۲۶۶۶۸۱
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد؛

برنامه ریزی و تشکیلات لازمه آبادانی مساجد/ دهه تکریم مساجد تنها به معنای غبارروبی نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت ‌الاسلام‌ والمسلمین نکونام با تأکید بر این که مساجد برای رسیدن به تراز نظام جمهوری اسلامی حتما به برنامه ریزی و تشکیلات مناسب نیازمند هستند، گفت: دهه تکریم مساجد تنها به معنای غبارروبی و عطرافشانی مساجد نیست.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست شورای سیاستگذاری امور مساجد این استان، برپایی و حضور در این گونه جلسات و بیان نظرات و پیشنهادات در خصوص مسأله مساجد و نماز را نشان از دغدغه، دلسوزی و انگیزه مندی مسؤولان اجرایی و فرهنگی برای ارتقای جایگاه مساجد در استان دانست.

 

وی با تأکید بر این که مساجد برای رسیدن به تراز نظام جمهوری اسلامی حتما به برنامه ریزی و تشکیلات مناسب نیازمند هستند، تصریح کرد: برنامه ریزی و ایجاد سازوکار مناسب برای مساجد یک نیاز اساسی، واقعیت و حقیقت انکار ناپذیر است که نباید نسبت به شکل‌گیری و راه ‌اندازی آن غافل شد.

 

حجت ‌الاسلام‌ والمسلمین نکونام، شکل‌گیری مرکز رسیدگی به امور مساجد در این استان را گامی مؤثر در راستای تحقق این امر مهم عنوان کرد و گفت: در این مدتی که مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده است، جلسات متعدد و مشترکی با ارکان مساجد از جمله ائمه جماعات، هیأت‌ امنا، کانون ‌های فرهنگی و پایگاه ‌های بسیج در مراکز استان و شهرستان ‌ها برگزار شده است و تا حدود قابل توجهی این سازوکار و تشکیلات ویژه مسجد، جایگاه خودش را در استان پیدا کرده است؛ البته تا رسیدن به آن نقطه که باید برسیم راه خیلی طولانی و کار بسیار زیاد است.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که مساجد متولی می خواهند، مردم را متولی اصلی مساجد عنوان کرد و گفت: این مسأله مهم و اساسی را به صورت مستمر در نشست دست ‌اندرکاران، متولیان و ائمه جماعات مساجد شهرستان‌ های استان تأکید می کنیم که نباید مردم را به گونه ای عادت بدهیم که تصور کنند متولی مساجد دولت ها هستند و آن ها باید مسجد را بسازند و تحویل ما بدهند.

 

این مقام مسؤول با بیان این که بر اساس فرمان پروردگار متعال در آیه 18 سوره توبه که می فرماید:«إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ، مسجدهای خدا را کسانی عمارت می کنند که به خدا و روز قیامت ایمان آورده اند»، مؤمنان را متولیان اصلی آبادانی ظاهری و معنوی مساجد عنوان کرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: آبادانی واقعی و ظاهری مسجد باید از سوی مردم و مؤمنان صورت بگیرد و سیاست هم در این عرصه و در همه زمینه ها نیز این است که هر چه می توان کارها را بر عهده مردم گذاشت و ما نیز این مسئله مهم را مستمر به مردم بیان کرده ایم.

 

رییس شورای سیاستگذاری امور مساجد چهارمحال و بختیاری، وظیفه مجموعه هایی همچون شورای سیاست گذاری مساجد را نقش آفرینی، پشتیبانی و در اختیار گذاشتن امکانات به مردم عنوان و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این مجموعه تا حدود قابل توجهی توانسته نقش آفرین باشد اما همه می دانیم که انتظارات و کمبودها در مساجد فراوان است که برای پاسخگویی به این نیازها و انتظارات نیز باید با انگیزه مندی بیشتر، همه امکانات و ظرفیت ها را در راستای حمایت و پشتیبانی از مردم بسیج کنیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که برگزاری این گونه جلسات برای پیگیری مسائل و مشکلات مساجد ضروری است، گفت: علی رغم این که برگزاری این جلسات، پیگیری ها و مصوبات آن ضروری است اما نباید خیلی منتظر مصوبات این جلسات باشیم بلکه برای آبادانی و ارتقای جایگاه مساجد هر کدام از ما که هر چقدر می توانیم باید وارد عمل شویم و نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

 

حجت ‌الاسلام‌ والمسلمین نکونام تصریح کرد: جذب خیران و استفاده از این ظرفیت ها، تشویق دستگاه ها و برقراری ارتباط بین مردم و مراکزی که نقش آفرین هستند و گسترش این نوع مسائل در حل مشکلات و مطالبات مساجد مؤثر است؛ بنابراین هر چه می توانید ظرفیت ها و امکانات را برای کمک به مساجد بسیج کنید.

 

وی، آبادکردن مساجد را برابر با خانه ساختن در بهشت دانست و گفت: باور و اعتقاد دینی ما این است، تلاش برای آباد کردن مساجد، جای جاودانه فراهم کردن برای خود در آخرت است؛ بر همین اساس نباید این فرصت مغتنم را از دست داد و هر چه می توانیم نقش آفرین باشیم.

 

امام جمعه شهرکرد در ادامه با تأکید بر این که باید برای آبادانی فکری و ذهنی مساجد به صورت ویژه برنامه ریزی کرد، گفت: تمرکز شورای سیاست گذاری مسجد روی این معنا است که مساجد رونق ویژه خودش را پیدا کند، به گونه ای که مسجدی نداشته باشیم که درب مسجد قفل باشد و نمازگذار و امام جماعت نداشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خطاب به اعضای شورای سیاستگذاری امور مساجد این استان گفت: فرهنگ سازی نسبت به ارتباط بین خانه و مسجد یکی از کارهای جدی ما است که باید با برنامه ریزی دقیق و جدی قوت پیدا کند، چراکه سلامت فکری، اخلاقی، ایمانی و روحی جامعه و افراد در سایه این ارتباط و فرهنگ سازی شکل می گیرد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به دهه تکریم مساجد و قرار گرفتن در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان، بر مهیا و آماده کردن مساجد برای ورود به ماه ضیافت الله تأکید کرد و گفت: دهه تکریم مساجد تنها به معنای غبارروبی و عطرافشانی مساجد نیست بلکه مساجدی هستند که مشکلات و کمبودهایی دارند که باید آن ها را بررسی و برای برطرف کردن آن ها اقدام کرد و برای ورود به ماه مبارک رمضان مهیا شد./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات