۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۲۶۶۶۹۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تحقق عدالت حقیقی مهم ترین رسالت های دستگاه قضا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که برقراری عدالت حقیقی از مهم ترین رسالت های دستگاه قضا در کشور است، بیان داشت: رعایت عدالت و جلوگیری از تضعیف حقوق ضعفا موجب تعالی و سعادت جامعه اسلامی خواهد شد.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس کل دادگستری استان با اشاره به این که برقراری عدالت حقیقی از مهم ترین رسالت های دستگاه قضا در  کشور است، بیان داشت: رعایت عدالت و جلوگیری از تضعیف حقوق ضعفا موجب تعالی و سعادت جامعه اسلامی خواهد شد.

 

امام جمعه گرگان، قوه قضاییه را پناهگاهی مطمئن برای مردم مظلوم و مستضعف دانست و گفت: دستگاه قضا باید با مفسدان در جامعه به صورت جدی و قانونی برخورد کند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که جامعه عادل می تواند زمینه ساز امنیت، رشد، رفاه و شکوفایی همیشگی شود، ادامه داد: احکام فقهی قضاوت و مقام قضا در احکام نورانی اسلام سبب شده که قانون اساسی کشورمان قوه قضاییه را فراتر از ‌آنچه در قوانین اساسی دنیا دیده می‌شود، قرار دهد.

 

وی با بیان این که اهداف دستگاه قضایی در جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها متفاوت است، خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی مهم ترین هدف سیستم قضایی تعالی و سعادت حقیقی انسان ها است.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که در همه کشورها قضاوت ملاک ها و قوانینی خاصی دارد، تصریح کرد: قضاوت در جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر کشورها از پشتوانه محکم، قوی و اعتقادی برخوردار است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با بیان این که اجرای عدالت امانت الهی و مردمی است، گفت: طبق روایات؛ قاضی از دو حال خارج نیست یا باید حکم به حق کند و یا از هوای نفس پیروی کنند.

 

آیت الله نورمفیدی اظهار داشت: رعایت عدالت و اخلاق مداری، دو مؤلفه اساسی یک قاضی است و باید بداند که این سمت حساس و مهم، به عنوان یک امانت الهی به او سپرده شده است.

 

امام جمعه گرگان در ادامه سخنان خود گفت: این استان، نمونه بارز وحدت امت اسلامی است و خیلی ها سعی داشتند از اوایل انقلاب به این مسأله ضربه وارد کنند، اما با درایت و هوشیاری مردم و مسوولان اعم از شیعه و سنی، همه توطئه ها و دسیسه های آنان خنثی شد.

 

امام جمعه گرگان ادامه داد: امروز با توجه به شرایط کشورهای همسایه و اطراف، باید حساس و مراقب باشیم، زیرا دشمنان در صدد ضربه زدن به نظام اسلامی و کشور ما هستند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین تاکید کرد: وحدت و همبستگی بین شیعه و سنی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون برای این نظام و انقلاب به خصوص استان ما با برکت و مبارک بوده است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات