۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۲۶۶۷۰۸
با حضور 200 حافظ کشوری و در تهران؛

آزمون‌ سراسری ترنم وحی پس از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه مهد قرآن گفت: آزمون‌های سراسری حفظ قرآن مؤسسه مهد قرآن پس از ماه رمضان با حضور 200 حافظ کل کشور در تهران تحت عنوان ترنم وحی برگزار می‌شود.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمود چاوشی مدیر مؤسسه مهد قرآن، عصر امروز در آئین نکوداشت مربیان و خادمان قرآن در بیست و سومین سالگرد تاسیس مؤسسه مهد قرآن، که در همین مؤسسه برگزار شد، ضمن خیرمقدم و ارائه گزارش از اهداف برگزاری مراسم سالگرد تاسیس مهد قرآن و نکوداشت مربیان، گفت: 23 سال پیش همزمان با رحلت امام راحل مؤسسه مهد قرآن حرکت فراگیر و قرآنی خود را از تهران و در غالب هیات هفتگی آغاز کرد.

 

مدیر مؤسسه مهد قرآن، در ادامه با اشاره به یاد و خاطره حجت‌الاسلام فومنی مؤسس مهد قرآن، عنوان کرد: حجت‌الاسلام حاج آقا فومنی با دغدغه این که بتواند نونهالان، نوجوانان و عموم مردم را جذب آموزش‌های قرآنی کرده و آنها با قرآن انس گیرند این فعالیت را شروع کرد.

 

چاوشی، در ادامه اظهار داشت: به سبب روش نوین و آسانی که حاج آقا فومنی انتخاب و ایجاد کرد ابتدا در تهران این حرکت توسعه پیدا کرده سپس توانست در استان‌های مختلف شعبه ایجاد کرده و رشد کند که امروز در 23 استان 120 شهرستان دارای شعبه و آموزش قرآن است.

 

وی افزود: این فعالیت‌ها با محوریت آموزش حفظ و مفاهیم قرآن است که در این راستا آزمون‌های سراسری حفظ قرآن برنامه‌ریزی شده و بعد از ماه رمضان با حضور 200 حافظ کل کشور در تهران تحت عنوان ترنم وحی برگزار می‌شود.

 

مدیر مؤسسه مهد قرآن، در ادامه بیان داشت: در این مسابقات 500 حافظ شرکت کردند که طی 3 مرحله مسابقات افراد برگزیده مشخص می‌شوند.

 

چاوشی با اشاره به فعالیت‌های جدید مؤسسه ابراز کرد: در فصل جدید فعالیت‌های مؤسسه یک بازنگری در آموزش‌ها داشتیم، مهد با استناد با علم زبان‌آموزی و آموزش مفاهیم قرآن گسترش پیدا کرده و افراد زیادی در کلاس‌ها شرکت کردند.

 

وی در ادامه با تاکید بر پویایی این روش آموزشی گفت: یکی از فعالیت‌های عمده مهد قرآن که در دستور کار است بحث تحول روش آموزش در کلاس‌ها است.

 

مدیر مؤسسه مهد قرآن، افزود: در مهد قرآن بحث آموزش جامع قرآن به همراه فهم قرآن را داشتیم کسانی که وارد سطوح ابتدایی شده بعد از سه مرحله می‌توانند وارد آموزش‌های تخصصی حفظ و تفسیر قرآن شوند.

 

چاوشی در ادامه اظهار داشت: روش‌های آموزشی بازنگری شده در سال جاری به استان‌ها و کانون‌ها ابلاغ خواهد شد تا اجرایی شوند./807/پ202/ب4

 

ارسال نظرات