۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۶۶۷۹۱

هزینه 10 میلیون دلاری نرم‌افزار جاسوسی از هتل‌های مذاکرات هسته‌ای

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل شرکت امنیت سایبری روسی می‌گوید حمله به هتل‌های محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای ایران دستکم ۱۰ میلیون دلار هزینه داشته و احتمالا از سوی یک دولت ترتیب داده شده است.
جاسوسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مدیر عامل شرکت امنیت سایبری کاسپراسکای در مصاحبه با شبکه تلوزیونی راشاتودی می‌گوید مکان‌های مذاکرات هسته‌ای ایران از سوی یک نرم‌افزار جاسوسی پیچیده مورد حمله واقع شده‌اند که "دستکم 10 میلیون دلار" هزینه داشته و احتمالا "تحت حمایت یک دولت" بوده است. رایانه‌های این شرکت نیز هدف قرار گرفته‌اند.

 

یوجین کاسپراسکای، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شکرت کاسپراسکای روسیه، در ادامه افزود که جاسوسان سایبری به دنبال "اطلاعات بسیار حساس" بوده‌اند.

 

کاسپراسکای احتمال اینکه این حمله از سوی نهادی چون یک دولت ترتیب داده شده باشد را رد نکرد.

 

این شرکت اعلام کرد: ما به عنوان یک شرکت نرم‌افزاری می‌توانیم میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این پروژه را تخمین بزنیم. این یک پروژه نرم‌افزاری است. چقدر آنها برای طراحی، آزمایش و پشتیبانی از این نرم‌افزار سرمایه‌گذاری کرده‌‌اند؟ فکر می‌کنم دستکم 10 میلیون دلار یا بیشتر باشد. شاید بسیار بیشتر، زیرا ما بسیاری از قربانیانی که در سراسر جهان هدف قرار گرفته‌اند را نمی‌شناسیم.

 

در 18 ماه گذشته مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 در هتل‌های مختلفی در اتریش، سوئیس، عمان و جاهای دیگر برگزار شد. کاسپراسکای نام هتل‌هایی که هدف قرار گرفته‌اند را عنوان نکرده است./982/ب101/د

ارسال نظرات