۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۲۶۶۸۲۳
شیخ ماهر حمود:

نقش عربستان در توطئه علیه عراق و سوریه آشکار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه صیدای لبنان بر وضوح اجرای برنامه‌های آمریکا به دست داعش تاکید کرد و عربستان را عامل تقویت رژیم غاصب اسرائیل دانست.
ماهر حمود، از علماي اهل سنت لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، شیح ماهر حمود، از علمای اهل سنت لبنان و امام جمعه صیدای این کشور، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، بر آشکار بودن نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در همه جنایت های رخ داده در منطقه تاکید کرد.

 

وی افزود: قریب به چهار سال از آغاز بحران و فتنه افروزی گروه‌های تروریستی در منطقه می‌گذرد و پس از گذشت این مدت طولانی بر همگان روشن شده است که تمام اقدامات این افراد بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده آمریکا است.

 

این عالم اهل سنت لبنان افزود: این افراد ابزاری شده اند تا آمریکا بتواند با استفاده از آنها دولت‌های حاکم در کشورهایی که تابع دستورات ایالات متحده آمریکا نیستند، به چالش کشد و با توطئه چینی و حیله گری، تصمیم‌های مهم سیاسی در منطقه را به سود خود جهت دهی کند.

 

وی از مواضع دوگانه و سخنان متناقض با عمل آمریکا سخن گفت و بیان داشت: آمریکا که داعیه مبارزه با داعش را دارد خود پدیدآورنده داعش بوده و تاکنون نیز از حمایت تسلیحاتی و مالی این گروه‌ها کوتاهی نکرده است.

 

شیخ ماهر حمود ادامه داد: داعش نیروهای اجاره‌ای آمریکا و اسرائیل است که برای اجرای نقشه‌های پلید استعارگران به بازی گرفته شده اند.

 

امام جمعه صیدای لبنان به اقدامات خاندان حاکم سعودی اشاره و تصریح کرد: عربستان به وضوح در توطئه چینی‌های سوریه و عراق دست دارد و مستقمیا در مساله محاصره غزه دخیل است. خاندان سعودی با سوء استفاده از سرمایه نفت به اسرائیل که دشمن قسم خورده اسلام و مسلمانان است کمک می‌کند و به جای عذر خواهی از جهان اسلام به رابطه خود با رژیم کودک کش اسرائیل افتخار می‌کند./1321/ب901/د

ارسال نظرات