۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۲۶۶۸۳۰
یکی از روحانیان لبنانی:

دستاوردهای مقاومت در سوریه نوید امنیت در لبنان را می‎دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه برج البراجنه بیروت وحدت بین آحاد جامعه را عامل پیروزی بخش در برابر فتنه افروزی‌های دشمن دانست.
شيخ احمد قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان، امام جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد، از اهمال برخی مسؤولان نسبت به امور جاری در کشور و بی توجهی به حل مشکلات داخلی ابراز تاسف کرد.

 

وی درگیری‌ها و نزاع‌های سیاسی و قومیتی و مذهبی در لبنان را مخل وحدت ملت دانست و افزود: آبادانی یک وطن در گرو آرامش و امنیت در کشور است و در این فضای متشنج که هر حزب و طایفه‌ای سنگ خود را به سینه می‌زند نمی‌توان یک تصمیم بزرگ سیاسی اتخاذ کرد که منفعت مردم در آن لحاظ شود.

 

این روحانی لبنانی بر اهمیت وجود وحدت میان احزاب و فرقه‌های گوناگون تاکید کرد و بیان داشت: امروزه شیعه و سنی و مسیحی و مسلمان در لبنان باید با ندای واحد "من یک لبنانی هستم" جلوی فتنه افروزی‌ها و اختلافات را بگیرند و نگذارند دشمنان با تمسک به حربه برانگیختن اختلافات مذهبی و طایفه‌ای، امنیت و آرامش هموطنان را بر هم زنند.


حجت الاسلام قبلان ادامه داد: از مقامات لبنانی می خواهم تدبیری بیندیشند تا انتخابات ریاست جمهوری در این کشور هر چه سریعتر برگزار شود. برای داشتن استقلال سیاسی و برقراری نظم اداری در کشور باید رییس جمهور هر چه سریعتر انتخاب شده تا کشور از این بی سروسامانی خارج شود.

 

امام جمعه برج البراجنه بیروت در پایان از تمام مردم لبنان خواست با تمام توان از ارتش این کشور حمایت کنند تا بتواند سد مستحکمی در برابر اقدامات تروریستی گروه‌های تکفیری در مناطق مرزی باشد.

 

وی پیروزی‌های مقاومت در منطقه عرسال و قلمون را مایه افتخار تمام لبنانی‌ها دانست و آن ‌را دستاوردی برای حفظ و امنیت لبنان قلمداد کرد./1321/ب901/د

ارسال نظرات