۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۶۶۸۷۶

رژیم بحرین 57 نفر را به اتهام خرابکاری به زندان محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ دادگاهی در بحرین، 57 شیعه این کشور را به اتهام طراحی حملات علیه پلیس و اهداف دیگر، مجرم شناخت و به حبس‌های طولانی مدت محکوم کرد.
زندان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دادستانی بحرین در بیانیه‌ای که از سوی خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شده اعلام کرده که متهمان روز پنجشنبه گذشته در دادگاه به جرم تشکیل یک سازمان در سال های 2012-2013 که از تروریسم به عنوان راهی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کردند، محکوم شدند.

 

دادستانی بحرین همچنین اعلام کرده که دادگاه عالی کیفری در بررسی‌ها به این نتیجه رسیده که این گروه، تسلیحات و مواد منفجره به داخل بحرین قاچاق و حملاتی را علیه پلیس، زیرساخت‌ها و علیه یک سفارتخانه خارجی طراحی کرده است.

 

روزنامه «گلف دیلی نیوز» گزارش داده که حمله تروریستی به سفارت عربستان سعودی و تخریب پلی که بحرین را به عربستان وصل می کند، از جمله اهداف این گروه بوده است.

 

این دادگاه پنج نفر را به حبس ابد، 22 نفر را به 15 سال زندان، 29 نفر را به 10 سال و یک تن را نیز به سه سال زندان محکوم و چهار متهم را نیز تبرئه کرد.

 

بر اساس این گزارش 33 تن از متهمان در دادگاه حضور داشتند و بقیه نیز به طور غیابی محاکمه شدند.

 

احمد الحمادی دادستان کل بحرین اعلام کرد که تابعیت همه این محکومان به غیر از یک نفر، سلب شده است.

 

یک منبع قضایی نیز گفت که بیشتر متهمان اهل روستای شیعه نشین بنی جمره نزدیک منامه پایتخت بحرین هستند.

 

خیزش مردم بحرین علیه حکومت آل‌خلیفه که از سال 2011 برای درخواست مطالبات حقوقی و مشارکت در تعیین سرنوشت شروع و با سرکوب شدید و خونین نیروهای امنیتی این کشور و سعودی‌ها روبرو شد، با گذشت بیش از چهار سال از آغاز قیام مردمی و به رغم تشدید فشارهای رژیم آل‌خلیفه، همچنان ادامه یافته است./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات