۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۶۶۹۳۷

فعال سازی 1500 پایگاه اوقات فراغت دانش آموزی در خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پیش بینی می شود 200 هزار دانش آموز در هشت هفته بعد از ماه مبارک رمضان که شامل 20 درصد دانش آموزان استان هستند تحت پوشش برنامه های اوقات فراغت اداه کل آموزش و پرورش استان قرار گیرند.
اوقات فراغت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، براتعلی منصوریان، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری در محل این اداره گفت: برای اوقات فراغت دانش‌آموزان ستادی در استان تشکیل شده است که با مسؤولیت استانداری خراسان رضوی است.

 

 

 وی در ادامه از فعال سازی یک هزار و 500 پایگاه اوقات فراغت دانش آموزی در خراسان رضوی خبرداد و اظهار کرد: این پایگاه‌ها در قالب کانون‌های ورزشی، مدارس قرآنی و استخر، اردوگاه ها و مدارس منتخب اوقات فراغت فعالیت می‌کنند.

 

منصوریان با اشاره به وجود یک میلیون دانش‌آموز در استان افزود: برای اوقات فراغت دانش‌‌آموزان در ایام تابستان برنامه‌هایی در نظر گرفته شده و بخشنامه غنی‌سازی اوقات فراغت نیز به شهرستان‌های استان ارسال شده است.

 

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: این برنامه ها با مشارکت انجمن اسلامی و بسیج دانش آموزی با برگزاری کلاس های آموزشی، فرهنگی و هنری همراه است.

 

وی ادامه داد: پیش بینی می شود 200 هزار دانش آموز در هشت هفته بعد از ماه مبارک رمضان که شامل 20 درصد دانش آموزان استان هستند تحت پوشش برنامه های اوقات فراغت اداه کل آموزش و پرورش استان قرار بگیرند.

 

منصوریان خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبارات برنامه های اوقات فراغت با خودیاری و همیاری اولیا تأمین می شود و بخشی از اعتبارات از طریق استان و وزارتخانه تأمین می شود.

 

وی ادامه داد: سال گذشته 100 میلیون تومان استان و 100 میلیون تومان هم وزارتخانه در فعال سازی یک هزار و 300 پایگاه اوقات فراغت دانش آموزی  مشارکت کردند که 157 هزار نفر در این پایگاه ها مشغول به فعالیت شدند.

 

رمضان نیری، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه درباره جشنواره خوارزمی دانش آموزی گفت: در این جشنواره هدف این است که در کنار برنامه های رسمی، دانش آموزان در برنامه های علمی و پژوهشی هم شرکت کنند.

 

وی ادامه داد: در این جشنواره در عرصه پژوهش، پژوهش آزمایشگاهی، ادبی، علم نانو و رباتیک و دست سازه ها نمایشگاه هایی در سطح استانی و سپس ملی برگزار خواهیم کرد.

 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطر نشان کرد: با توجه به این که در حال حاضر 182 هزار دانش آموز در مقطع متوسطه مشغول به فعالیت هستند خوشبختانه 430 هزار نفر رشته در جشنواره خوارزمی شرکت کرده اند که اکثر دانش آموزان در بیش از یک رشته شرکت کرده اند./934/پ203/ب5 

ارسال نظرات