۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۶۶۹۸۲
نیویورک تایمز:

داعش در نبرد رسانه‌های اجتماعی بر آمریکا پیروز شده است

خبرگزاری رسا ـ بر اساس یک گزارش داخلی وزارت خارجه آمریکا اقدامات رسانه‌ای گروه تروریستی داعش در شبکه‎های اجتماعی و اینترنت به طور موثری بر تلاش‌های برخی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا برای خنثی کردن آنها فائق آمده است.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بر اساس یک گزارش داخلی وزارت خارجه آمریکا اقدامات رسانه ای گروه تروریستی داعش در شبکه های اجتماعی و اینترنت به طور موثری بر تلاش های برخی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا فائق آمده است.

 

این گزارش تصویری تیره و تار از تلاش های دولت باراک اوباما و دیگر متحدان آمریکا در مقابله با ماشین پیام رسانی داعش به تصویر کشیده است.

 

این ارزیابی چند ماه پس از آن منتشر شد که  وزارت خارجه آمریکا از برنامه‌ریزی و تمرکز برای مبارزه علیه این گروه در شبکه های اجتماعی خبر داده بود.

 

این ارزیابی انتقادی در بحبوحه انتقادات گسترده‌ای از ضعف مبارزه با داعش منتشر شد. جنگجویان این گروه اخیرا شهر رمادی را در غرب عراق تصرف کردند و بیش از یک سال است که فلوجه و موصل را نیز اشغال کرده اند.

 

مقامات وزارت خارجه آمریکا به کررات گفته‌اند که" مقابله پیامی" با داعش یکی از پایه‌های  استراتژی شکست این گروه است. اما مقامات دولت اوباما اذعان کرده‌اند که این گروه در انتشار پیام های خود بسیار سریعتر از آمریکا در خنثی‌کردن آنها عمل می‌کند./982/ب101/د

ارسال نظرات