۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۲۶۷۰۲۴

موفقیت مؤسسه امیرالمومنین کاشان در سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و نهج البلاغه

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان گفت: 70 درصد از داوطلبان مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان با معدل میانگین 70 موفق به اخذ نمره قبولی در این آزمون شدند.
نهج البلاغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسن زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این آزمون که یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در شهرستان کاشان برگزار شد، مؤسسه امیرالمومنین کاشان بیشترین ثبت نام کننده در این آزمون را در بین مؤسسات سراسر کشور به خود اختصاص داد.

 

وی افزود: این آزمون در چهار موضوع اصلی، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن کریم، حفظ قرآن کریم و ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه در 17رشته مختلف برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به  این که داوطلبان مؤسسه امیرالمومنین کاشان در برخی رشته ها صد درصد آمار قبولی را به خود اختصاص دادند گفت: داوطلبان این مؤسسه در رشته های ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، حفظ جزء اول و3 جزء اول قرآن کریم و ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه بالاترین نمرات را نسبت به دیگر رشته ها کسب کردند.

 

مدیرعامل مؤ سسه امیرالمومنین(ع) کاشان یادآور شد: به نفرات برگزیده آزمون هفده کمک هزینه سفر عمره  مفرده، پنجاه کمک هزینه عتبات عالیات، یکصد کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و صدها جوایز نقدی دیگر از سوی معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی اهدا می شود.

 

وی  همچنین با اشاره به این که به تمامی داوطلبانی که 90 امتیاز از 100 امتیاز کسب کنند لوح تقدیر از سوی معاونت قرآن وعترت اهدا می شود افزود: به شرکت کنندگانی که موفق به کسب حد نصاب لازم و نمره قبولی 60 از 100 در آزمون شوند موفق به دریافت گواهی نامه پایان دوره معتبر از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهند شد.

 

حجت الاسلام حسن زاده بیان کرد: از مجموع هفتصد و هشتاد هشت ثبت نام کننده در کاشان هفتصد و بیست هفت نفر در آزمون کتبی ثبت نام کردند که از این تعداد پانصد و پنجاه نفر در آزمون شرکت کردند، ضمن این که از شصت و دو نوجوانان زیر 12 سال ثبت نام کننده در آزمون شفاهی شهرستان کاشان، پنجاه و هشت نفر در آزمون شرکت کردند که امر بیانگر حضور 75 درصدی داو طلبان شرکت کننده در آزمون شهرستان کاشان است.

 

شایان ذکر است، بیش از پنجاه و سه هزار نفر داو طلب از 32 مرکز استان و 285 شهرستان سراسر کشور در سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و نهج البلاغه شرکت کردند./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات