۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۶۷۰۲۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تبلیغ و ترویج معارف قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تبلیغ و ترویج معارف قرآن کریم دانست و تصریح کرد: در این ایام باید مکتب امام و انقلاب به جامعه و مردم معرفی شود.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران امروز در جلسه توجیهی طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی استان با بیان این که فرهنگ عنصر اصلی و شاکله هر جامعه را تشکیل می‌دهد، افزود: اگر فرهنگ هر جامعه در مسیر رشد باشد در بسیاری از مسائل رشد می‌کند.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که امام راحل فرمودند فرهنگ مبدا همه خوشبختی‌ها و بدبختی‌ها است، ادامه داد: فقیر واقعی در یک بعد آن فردی که فرهنگ ندارد و دارای فقر فرهنگی است.

 

مدیرکل اوقاف مازندران با بیان این که باید از فرصت‌های موجود در امامزادگان و بقاع متبرکه به‌درستی بهره‌گیری کنیم، تصریح کرد: فرصت‌های موجود در اماکن مذهبی را یک ظرفیت بدانیم و برای تحقق اهداف نظام از آن بهره‌گیری کنیم.

 

وی با اشاره به این که باید از ظرفیت ماه مبارک رمضان برای ترویج، تبیین و تفسیر قرآن کریم استفاده کنیم، افزود: باید فضای معنوی بقاع متبرکه در ایام اجرای طرح ضیافت الهی افزایش پیدا کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تبلیغ و ترویج معارف قرآن کریم دانست و تصریح کرد: در این ایام باید مکتب امام و انقلاب به جامعه و مردم معرفی شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که برخی‌ها به‌دنبال تحریف افکار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) هستند، تصریح کرد: ما در منطقه امن‌ترین کشور هستیم و این‌ها به برکت رهبری و ولایت فقیه است.

 

وی با اشاره به اینکه اگر ولایت فقیه فاصله بگیریم عاقبت ما مانند عراق، بحرین و یمن می‌شود، گفت: دشمن هر لحظه در حال برنامه‌ریزی است تا به نظام و کشور صدمه وارد کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ترویج مکتب امام را ترویج مکتب اهل بیت(ع) دانست و بیان کرد: اوقاف ظرفیت بالا و مخاطبان زیادی دارد که باید از این فرصت برای پیشبرد اهداف عالی نظام بهره‌گیری کنیم. نظام ما بر مبنای اسلام است و اگر اسلام از انقلاب و سیاست جدا شود ما به طاغوت برمی‌گردیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزبانی مازندران از یک‌هزار و 222 بقعه و امامزاده، افزود: از روزهای گذشته آیین عطرافشانی و غبارروبی اماکن مذهبی استان با حضور پرشور مردم و دوستداران خاندان اهل بیت (ع) برگزار شد و تا آغاز ماه مبارک رمضان ادامه داد.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که امامزادگان استان در ایام ماه مبارک رمضان میزبان میلیون‌ها مهمان خداوند هستند، بیان کرد: طرح ضیافت الهی در راستای میزبانی از مهمانان خدا و روزه‌داران در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان اجرا می‌شود.

 

حجت الاسلام علیزاده اجرای نیت واقف را از برنامه‌های طرح ضیافت الهی دانست و تصریح کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برتر استانی، کشوری و بین‌المللی، برپایی محافل تفسیر قرآن کریم و برپایی سخنرانی‌ها از برنامه‌های شاخص این طرح است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات