۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۲۶۷۱۱۷
در همایش تکریم شهدای بسیج مردمی؛

العبادی: نقش ایران در جنگ علیه داعش مشورتی است

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه ایران تنها به ایفای نقش مشورتی در جنگ با داعش می‎پردازد، از نقش ترکیه در ارسال تروریست‎ها به عراق به عنوان یکی از موانع آزادسازی رمادی یاد کرد.
حيدر العبادي نخست وزير عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حیدر العبادی نخست وزیر عراق در همایش تکریم شهدای بسیج مردمی که روز گذشته در چارچوب برنامه های هفته جهاد کفایی و بسیج مردمی با حضور علما، نمایندگان مراجع تقلید، مسؤولان دولتی و فرماندهان بسیج مردمی در بغداد برگزار شد، گفت: عراقی ها به ندای مرجعیتی که در برابر ظلم و ستم و دیکتاتوری و هجمه شنیع علیه عراق ایستاده اند، لبیک گفته و به دفاع از ملت و وطن و مقدسات می پردازند.

 

وی افزود: نیروهای بسیج مردمی بدون توجه به مصالح مادی و حزبی و سیاسی و طایفه ای با داعش می جنگند و باید از هرگونه کشیده شدن به نزاع های سیاسی و طایفه ای برحذر باشند.

 

العبادی نسبت به وابسته خواندن بسیج مردمی به برخی کشورهای منطقه یا جهان هشدار داد و تصریح کرد: بسیج مردمی یک نیروی 100 درصد عراقی است که سلاح و حقوق خود را از دولت دریافت می کند. ما از مشاوران ایرانی برای عملیات نظامی بسیج مردمی بهره می گیریم که تنها نقش مشورتی را برعهده دارند و به جنگ نمی پردازند.

 

نخست وزیر عراق از اتهام پراکنی برخی کشورهای منطقه علیه بسیج مردمی به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: این کشورها باید از ملت عراق به ویژه بسیج مردمی تشکر کنند چرا که آنان خطر را از این کشورها دور ساخته اند. بسیج مردمی به همه عراقی ها تعلق ندارد و نباید آن را متعلق به یک جریان سیاسی یا مذهب خاصی دانست.

 

وی تأکید کرد که شبکه های ماهواره ای به جای متهم کردن همه بسیج مردمی باید عناصری که اشتباهاتی داشته اند را معرفی کنند و از انتشار شایعات به شدت خودداری ورزند.

 

العبادی با اشاره به بی اعتمادی عراقی ها به جامعه جهانی پس از حمایت از دیکتاتوری صدام در انتفاضه مردمی سال 1991 میلادی، خاطر نشان ساخت: ما به تنهایی در حال نبرد با تروریست ها هستیم و از همه کشورها می خواهیم از ما حمایت کنند.

 

نخست وزیر عراق به دلایل عدم موفقیت در آزادسازی رمادی اشاره کرد و گفت: ورود تعداد فراوانی از تروریست ها از خاک ترکیه از عوامل عدم آزادسازی رمادی است که البته نیروهای عراقی توانسته اند موفقیت هایی را در این منطقه بدست آورند./980/ب902/د

ارسال نظرات