۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۲۶۷۱۲۵

حکم قاتلان شیخ حسن شحاته صادر شد

خبرگزاری رسا ـ دادگاه جنایی «الجیزه» مصر، دیروز، ۲۳ خردادماه، حکم ۳۱ متهم به قتل شیخ حسن شحاته و سه تن از همراهان وی را صادر کرد.
شيخ حسن شحاته از علماي فقيد شيعه مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دادگاه جنایی «الجیزه» مصر، 23 تن از متهمان پرونده قتل شیخ حسن محمد شحاته از رهبران شیعی مصر را به 14 سال زندان محکوم و 8 متهم این پرونده را تبرئه کرد.

 

دادستان کل مصر، این 31 نفر را به برنامه‌ریزی برای ارتکاب جنایت و قتل عمد با نیت قبلی، قتل عمد شیخ حسن شحاته و 3 نفر از همراهانش که شیعی‌مذهب بودند، متهم کرده بود.

 

براساس حکم دادگاه، این افراد پس از یورش به منزل این 4 نفر و محاصره آنان، با سلاح سرد و شیشه و کوکتل مولوتوف به خانه آنان حمله کردند، و پس از مجبورکردن آنان به خروج از منزل، آنان را به قتل رساندند.

 

دادستانی همچنین این افراد را علاوه بر قتل عمد، به آتش زدن چند خانه و خسارت‌زدن به اموال خصوصی متهم کرد.

 

دادستانی کل مصر در آگوست گذشته با ارجاع پرونده متهمان به دادگاه جنایی موافقت کرد. در آن زمان به دلیل آنکه فقط 2 تن از متهمان به صورت موقت بازداشت بودند، حکمی به منظور بازداشت 29 متهم فراری دیگر صادر شد.

 

همچنین بر اساس تحقیقات صورت گرفته، متهمان پس از اطلاع از تصمیم شیخ حسن شحاته برای برگزاری مراسم در مناسبت (نیمه شعبان) در منزل خود در «الجیزه» با استفاده از سلاح آتش‌زا به ساکنان آن منزل حمله کرده و چند نفر را به قتل رساندند./980/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات